رئیس کل دادگستری استان یزد خبر داد:
رئیس کل دادگستری استان یزد از موافقت با مرخصی بیش از نیمی از زندانیان در استان یزد خبر داد و گفت: در شورای طبقه بندی زندانیان با مرخصی 57 درصد از مددجویان زندانی استان یزد موافقت شد.
کد خبر: ۸۳۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ 14 March 2020

غلامعلی دهشیری اظهار داشت: در اجرای  بخشنامه ریاست قوه قضائیه و ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، در شورای طبقه بندی شرایط استفاده از مرخصی مددجویان زندانی فراهم و بیش از یک هزار و 105 نفر به به مناسبت اعیاد رجبیه و ایام نوروزی تا ۱۵ فروردین ماه به مرخصی رفتند.

وی تصریح کرد: برای بیش از یک هزار نفر دیگر از زندانیان نیز موافقت مرخصی انجام شده است که با همکاری مددجویان و خانواده آنها و زندان های یزد، تمهیدات لازم برای سپردن ضمانت و آزادی آنان فراهم شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: با رویکرد کاهش ورودی افراد به زندان ها، از صدور قرارهای تامین کیفری منتهی به بازداشت جز در موارد ضروری از سوی قضات دادسرا و کیفری یک خوداری می شود و با مدیریت اوراق جلب و جلوگیری از معرفی افراد جدید نیز به زندان، تلاش مجموعه قضایی و اداره کل زندان ها بر کاهش تراکم جمعیت است.

وی با بیان اینکه تلاش می شود تا تردد مددجویان زندانی به حداقل ممکن برسد افزود: در این راستا اقدام به برگزاری دادرسی الکترونیک و استفاده از ویدئو کنفرانس از جمله مواردی بود که در استان انجام گرفت‌.

رئیس کل دادگستری استان، ابراز داشت: در اجرای بند ۳ بخشنامه معاون اول قوه قضاییه در خصوص ابطال و لغو  اوقات رسیدگی تا پایان اسفند ماه، در برخی شعب با تشخیص و مدیریت قضات محاکم امکان رسیدگی‌ها با تقدیم لایحه و از طریق غیرحضوری انجام می شود و رسیدگی به امور  مهم و ضروری نیز با تعیین قضات کشیک در دادسرا و دادگاه انجام می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار