مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد گفت: از ابتدای اجرای طرح ملی پایش کرونا از ۹ اسفند ۹۸ تا چهارم فروردین ماه جاری ۲۴۹ هزار و ۷۶۲ نفر با همکاری داوطلبان این نهاد غربالگری و تب سنجی شدند که از این تعداد ۶۳۷ فرد مشکوک به مراکز درمانی و بهداشتی استان معرفی شدند.
کد خبر: ۸۳۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 25 March 2020

محسن حرازی زاده افزود: تاکنون سرنشینان ۹۳ هزار و ۵۹۴ دستگاه خودرو سواری و ۴۱۵ دستگاه اتوبوس در ورودی های استان در طرح یادشده شرکت کردند.

وی تصریح کرد: غربالگری و تب سنجی در تمامی پایگاه های جمعیت هلال احمر استان با استفاده از ۲۹۲ دستگاه تب سنج انجام می شود.  

حرازی زاده تصریح کرد: مهم‌ترین هدف تیم‌های امداد و نجات، تب سنجی و هشدارهای لازم به شهروندان برای ممانعت از ادامه سفر است.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح علاوه بر ۱۲۶ نفر از نیروهای جمعیت، ۹۰۴ نفر از اعضای جوانان ، امدادگران و داوطلبان آموزش دیده با عنوان تیم های اجرایی با ۹۷ دستگاه خودرو امدادی و وسایط نقلیه کمک دار در حال خدمت رسانی هستند.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد از عموم مردم استان خواست؛ به منظور ریشه کنی ویروس کرونا در خانه بمانند و از تردد غیرضروری در سطح شهرها و جاده ها خودداری کنند تا با کمک هم از این بحران عبور کنیم.

در حال حاضر از ورود خودرو سایر استان ها با پلاک دیگر مناطق کشور به یزد جلوگیری می شود و هیچ خودرویی هم مجاز به ورود به ۲۱ شهر استان نیست  و در صورت تخلف خودرو به دستور پلیس به پارکینگ منتقل می شود.  

همچنین سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد دوشنبه شب  به ایرنا گفته بود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ٧٧٦ نفر در استان به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد ۵۱ نفر مربوط به ۲۴ ساعت گذشته است .

ابراهیم سلمانی افزد: از مجموع این تعداد بیمار تاکنون ٣٧١ مورد در شهرستان یزد، ۱۶۸ مورد در اردکان، ١٦٥ مورد در میبد  و ٢١ مورد هم در ابرکوه به ثبت رسید و بقیه مربوط  به مهریز، بافق،  بهاباد، اشکذر، تفت و خاتم است.

وی  اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری ۲  هزار و ٢٧٦ نفر با علایم  تنفسی در بیمارستان های استان بستری شدند که ۷۶ نفر فوت کردند.

سلمانی با اشاره به افزایش مبتلایان گفت: برای قطع زنجیره انتقال این بیماری، هم استانی‌ها  از دید و بازدیدهای عید و سفرهای نوروزی جدا خودداری کرده و برای حفظ سلامتی عزیزانشان در خانه بمانند.

کرونا  نخستین‌بار در شهر ووهان مرکز استان هوبی چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از۱۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و با  راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با آب صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار