رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد مطرح کرد؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از افزایش شمار مسمومیت‌های گزارش شده با الکل در یزد خبر داد.
کد خبر: ۸۳۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ 25 March 2020

محمدرضا میرجلیلی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت، یزد اکنون به لحاظ میزان ابتلاء در زمینه کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد، اظهار داشت: علاوه بر کرونا، مسمومیت با الکل نیز به دلیل باورهای غلطی که در این زمینه وجود دارد، در حال افزایش است.

وی افزود: به دنبال توزیع الکل تقلبی توسط برخی افراد سودجو، تعداد جان باختگان مسمومیت الکلی در استان به پنج نفر و تعداد مسمومان هم به ۳۰ تن رسید و به نظر می‌رسد با افزایش شمار جان باختگان و افراد بستری به خاطر مسمومیت الکلی در کمال تعجب رقابت تنگاتنگی میان این مسئله و ویروس کرونا در کشور وجود دارد.

میرجلیلی ادامه داد: همچنین تاکنون یک مورد مرگ مغزی و دو مورد هم مشکوک به نابینایی ناشی از مسمومیت با متانول در استان به ثبت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: در حال حاضر مسمومان در بخش آی سی یو بیمارستان‌های شهید بهشتی تفت و شاه ولی بستری و تحت درمان هستند.

میرجلیلی با اشاره به علائم مسمومیت با الکل تصریح کرد: تاری دید، سرگیجه و عدم تعادل از علائم عمده مسمومیت با الکل است و در صورت مشاهده این علائم به سرعت با اورژانس ١١٥ تماس بگیرند.

وی با بیان این‌که بر اساس شواهد و منابع علمی، مصرف خوراکی الکل چه نوع طبی و چه در نوع صنعتی هیچ‌گونه تأثیری در جلوگیری از ابتلاء به ویروس کرونا ندارد، عنوان کرد: فقط استعمال موضعی الکل طبی یا سفید برای ضدعفونی سطوح و دست‌ها است که ویروس کرونا را از بین برده و مانع انتشار و ابتلاء به بیماری کرونا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تصریح کرد: مصرف مشروبات الکلی و نیز موادمخدر باعث تضعیف سیستم ایمنی و در نتیجه احتمال بیشتر ابتلاء و در صورت ابتلاء، احتمال مرگ ناشی از ویروس کرونا افزایش می‌یابد.

میرجلیلی با اشاره به اینکه در خانه ماندن و رعایت موازین بهداشتی به‌ویژه شستن دست‌ها، از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری به این بیماری عنوان شده است، یادآور شد: بهتر است هم استانی‌ها راه‌های واهی برای مقابله با این بیماری را در پیش نگرفته و مشکلات حوزه بهداشت و درمان را دوچندان نکنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار