معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هشدار داد: اگر مردم یزد رعایت نکنند و از خانه‌های خود خارج شوند با فاجعه مجدد کرونا و افزایش افسارگسیخته این بیماری روبرو خواهیم بود.
کد خبر: ۸۳۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 03 April 2020

دکتر محمود نوری شادکام افزود: اگر مردم رعایت نکنند و اتفاق خوبی که در یک هفته گذشته در استان انجام شد را ادامه ندهند به احتمال قوی ما در آینده نزدیک با یک فاجعه مجدد و افزایش افسارگسیخته بیماری مواجه می شویم.

وی یادآور شد: ما الان در مرحله مدیریت بیماری کرونا هستیم و معنای این جمله این است که ما فعلا در وضعیتی قرار داریم که تعداد مبتلایان نیازمند بستری در بیمارستان با موارد بهبود یافته و ترخیص شده برابری می کند و این حاصل همکاری و همدلی و توجه مردم به هشدارهای بهداشتی بوده است اما این وضعیت به معنی مهار و کنترل بیماری نیست.

این مسوول بهداشت و درمان استان یزد اضافه کرد: تعداد زیادی از پرسنل توانمند حوزه درمان دچار بیماری شده اند و در قرنطینه قرار دارند و از این رو حوزه درمان، توانایی فاجعه دیگری را ندارد.

وی تصریح کرد: فشار کاری به پرستاران و پزشکان در بیمارستان ها طی ۴۰ روز گذشته باعث خستگی و فرسودگی تعداد زیادی از کادر درمان شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد اضافه کرد: نگرانی جدی داریم که افزایش مجدد مبتلایان باعث بشود که نتوانیم آنطور که بایسته و شایسته است ارائه خدمت بدهیم و افزایش عوارض مرگ و میر را بدنبال داشته باشیم.

وی از مردم خواست همچنان به هشدارها توجه داشته باشند.

دکتر نوری شادکام، افزایش سفرهای درون شهری در روز گذشته را نگران کننده توصیف کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار