شوک جامعه ورزشی استان در سایه بی توجهی مسئولان یزد؛
صبح پنجم اردیبهشت ماه سال جاری یک قهرمان دوچرخه سوار و عضو تیم ملی نوجوانان کشور در حین تمرین بر اثر تصادف در مسیری فوت می کند که مسئولان یزدی سال هاست از زیر بار مسئولیت احداث آن شانه خالی می کنند!
کد خبر: ۸۴۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ 26 April 2020

به گزارش تابناک یزد، صبح جمعه مورخ 5 اردیبهشت ماه سال جاری، مهیار فرزانه رکابزن نوجوان یزدی و عضو تیم ملی نوجوانان کشور در حالی که مشغول به تمرین ورزش حرفه ای خود در جاده یزد تفت بود! بر اثر تصادف و سانحه رانندگی، جان به جان آفرین تسلیم کرد، این مهم در حالی اتفاق افتاد که چندی پیش دوچرخه سوار دیگری نیز در این جاده در حال تمرین بود که دچار سانحه شد اما به نحو معجزه آسایی از کام مرگ در امان ماند.

به گفته فعالان ورزشی استان یزد در فصول بهار، تابستان و پاییز روزانه به طور میانگین بیش از 500 نفر از دوچرخه سواران استان مسیر جاده یزد و تفت را طی و پس از رسیدن به مقصد خود مجددا باید این مسیر را در همراهی با خودروهای سبک و سنگین و در شانه های خطرناک جاده طی کنند؛ این مهم در حالی اتفاق می افتد که سال هاست جامعه ورزشی استان از مسئولان ملتمسانه درخواست داشته تا بنابر خطرات موجود در این محور و همچنین تلفاتی که تاکنون دامن گیر ورزشکاران قهرمانی و شهروندان بوده نسبت به راه اندازی مسیر امن دوچرخه سواری یزد و تفت اقدام جدی و عملی به عمل آید؛ مهمی که با افزوده شدن مسیر هفت کیلومتری دوچرخه سواری مجتمع کاریزلندکوثر و تاثیر این مسیر سبز در افزایش دوچرخه سواران این محور نقش به سزایی داشته اما همچنان مسئولان استان بنابر مصالح سیاسی یا عدم توانایی شخصی نسبت به حل و فصل مشکلات این مسیر هیچ اقدامی نکرده اند! طرحی که حتی بخش خصوصی، دولتی و نیمه دولتی بسیاری نسبت به تامین هزینه های آن اعلام آمادگی کرده اما به علت نامعلومی صرفا بر روی اوراق پروتکل های دولتی سال هاست که خاک می خورد!

بی شک هربار صادر کردن پیام تسلیت توسط این مسئولان نه تنها هیچ مشکلی را برطرف نمی کند؛ بلکه بی لیاقتی و عدم توانایی آنان در توجه به جان شهروندان را در یاد و خاطر بازماندگان و سایر ورزشکاران این حوزه یادآوری می کند.

تابناک یزد خدمت آحاد ملت شریف ایران به ویژه شهروندان یزدی تاکید می کند در صورتی که این طرح مغفول مانده توسط مسئولان استان یزد به وهله اجرا نرسد تمامی عاملان و خاطیان این حوزه را رسما با اعلام سمت خدمت عموم مردم اعلام کند!

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار