رئیس پلیس فتا یزد از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد صفحه جعلی در اینستاگرام که عکس‌های شخصی دختر عمه خود را در آن منتشر کرده بود، در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸ 28 April 2020

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» با بیان این‌ که تازه عروس ۲۴ ساله‌ای با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شده فردی ناشناس در فضای مجازی پیجی با نام وی ایجاد و با سوء‌استفاده از عکس‌های خصوصی و شخصی اقدام به هتک حیثیت کرده و سعی در بر هم زدن زندگی مشترک وی را دارد، اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و به‌کارگیری شگردهای پلیسی، مجرم را که دختر دایی شاکیه بود شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضایی نامبرده را احضار کردند.

وی افزود: متهمه در مواجه با ادله جرم لب به اعتراف گشود و به بزه ارتکابی اقرار و دلیل انجام این جرم را جواب رد شاکیه در برابر خواستگاری از وی برای برادرش عنوان کرد.

رئیس پلیس فتای یزد، گفت: کاربران توجه داشته باشند که جعل هویت و عنوان شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در فضای مجازی زیاد اتفاق می‌افتد که سازمان‌ها و شخصیت‌ها می‌توانند این موضوع را رصد و با طرح شکایت در دفاتر خدمات قضایی موضوع را پیگیری کنند.

این مسئول تصریح کرد: متاسفانه برخی کاربران با تصور این‌که استفاده از نام و شهرت افراد دیگر در این فضای سایبر جرم نیست و برای سرگمی با نام دیگران اکانت، گروه و یا صفحه‌ای ایجاد میکنند، لذا توجه داشته باشند، اینکار جرم تلقی شده و عواقب قضایی درپی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از پلیس فتا، وی در پایان به کاربران شبکه‌های اجتماعی هشدار داد: به هیچ عنوان به دوستی‌های فضای مجازی اعتماد نکرده و تحت تاثیر وعده و وعیدها و جملات اغواکننده قرار نگیرند و اطلاعات شخصی خود از جمله شماره همراه، عکس‌های شخصی و خصوصی خود را به اشتراک نگذارند و در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزاراشات مردمی آن را ثبت و اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار