پیشکسوت ورزشی استان یزد تاکید کرد؛
پیشکسوت ورزشی استان یزد با اشاره به مسدود شدن مسیر یزد تفت برروی دوچرخه سواران یزدی، خواستار معرفی محور جایگزین و همچنین حضور موثر اصحاب رسانه و مطبوعات برای پیگیری فعالیت و تلاش مسئولان در راستای احداث مسیر ایمن دوچرخه سواری این محور شد.
کد خبر: ۸۴۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 02 May 2020

به گزارش تابناک یزد، در پی فوت مهیار فرزانه رکابزن نوجوان یزدی و عضو تیم ملی نوجوانان کشور که در محور یزد تفت دچار سانحه رانندگی شده بود، مسئولان استان یزد نسبت به پیگیری مجدد طرح احداث مسیردوچرخه سواری در این محور که هرروزه به دلیل حرکت دوچرخه سواران به مجتمع کاریزلند و مناطق ییلاقی شهرستان تفت مورد توجه خیل قابل توجهی از دوچرخه سواران یزدی بوده است؛ اقدام کردند.

اما در آخر هفته گذشته فرماندهی پلیس راه یزد شیراز نسبت به مسدود کردن این مسیر برای تردد دوچرخه سواران اقدام و از برخورد با خاطیان خبر داد.

این مهم واکنش های متعددی توسط دوچرخه سواران یزدی به همراه داشت.

مهدی گلشن نیا پیشکسوت و فعال ورزشی استان یزد که هرروزه محور یزد تفت را رکاب می زند، در گفتگو با تابناک یزد ضمن قدردانی از فرماندهی پلیس راه یزد شیراز پیرامون اهمیت و اقدام عملی این نهاد در راستای حفظ جان دوچرخه سواران یزدی، بیان داشت: حال با مسدود شدن این مسیر که یکی از اصلی ترین محور های دوچرخه سواری استان بوده و باتوجه به اینکه روند تکامل مسیر در دست احداث نیز بنابر قول مسئولان تا 4 ماه دیگر فرصت لازم دارد این فرماندهی و سایر دستگاه های ذی ربط برای جایگزینی مسیر دیگری برای صدها دورچرخه سوار یزدی در این مدت چه برنامه ای را در دستور کار خود قرار داده اند؟

گلشن نیا همچنین با بیان اینکه مسدود شدن محور بر دوچرخه سواران مختص بزرگراه می باشد نه جاده یزد تفت، به نقش سایر دستگاه های ذی ربط در پیگیری این مهم اشاره کرد و افزود: دوچرخه سواری باتوجه به اینکه علاوه بر حوزه نشاط، تفریحی و سلامتی، یک ورزش حرفه ایست که ثمرات زیست محیطی متعددی را نیز به همراه داشته و باتوجه به اینکه شهر یزد از دیرباز با نام و یاد شهر دوچرخه ها از آن یاد می شود که در ان دوچرخه کاربرد حمل و نقلی نیز داشته است؛ بنابر این می تواند دستگاه ها و نهاد های متعددی را موظف دانست که حوزه دوچرخه سواری و حل معضل پیش آمده را به جد پیگیری کنند؛ استانداری، شهرداری، فرماندهی نیروی انتظامی، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل میراث فرهنگی، نهادهای مرتبط با حمل و نقل جاده ای و شهری، اداره کل حفاظت از محیط زیست استان و... بنابر توضیحات داده شده از دستگاه های مرتبطی هستند که بنابر اذعان عمومی به ویژه دوچرخه سواران در این حوزه انتظار می رود که پاسخگو و پیگیر باشند.

وی در آخر با تاکید بر اینکه "مهیار فرزانه" عاشق ایران بود و در راه اعتلای این ورزش حرفه ای خود در سطح ملی و جهانی با تمرین در این محور دچار سانحه دلخراشی شد که موجبات داغدار شدن یکی از خانواده های محترم زرتشتی را فراهم آورد؛ بر نقش موثر رسانه ها در دفاع از حقوق شهروندی تاکید و در خطاب به فعالین این حوزه بیان داشت: من از اصحاب محترم رسانه و مطبوعات استان یزد نیز سوال دارم که تاکنون چقدر در فعالیت های ارزشمند خود به دغدغه دوچرخه سواران شهر یزد، شهر  دوچرخه ها، پرداختند؟ در سوگ حادثه پیش آمده که منجر به فوت یک قهرمان ملی شد چقدر پیگیر علت فوت این نوجوان و جلوگیری از تکرار این حادثه با قلم توانای خود بوده اند؟ این مهم هم اکنون نیازمند ورود جدی این قشر موثر از جامعه است.

این پیشکسوت ورزشی استان یزد در آخر نسبت به پیگیری این دغدغه اجتماعی و ورزشی توسط اصحاب رسانه و مطبوعات، فعالان ورزشی و مسئولان با پیگیری روند احداث مسیر ایمن دوچرخه سوران یزدی در محور یزد تفت ابراز امیدواری کرد.

 

 لزوم معرفی محور جایگزین برای دوچرخه سواران یزدی در پی ممنوعیت رکابزدن ورزشکاران در جاده یزد تفت/ جامعه ورزشی استان خواستار حضور پررنگ اصحاب رسانه در پیگیری احداث مسیر ایمن دوچرخه سواری این محور است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار