بازرس کل استان یزد گفت: عملکرد برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان جهت تحقق شعار سال کافی نیست.
کد خبر: ۸۵۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 18 May 2020

حجت الاسلام والمسلمین اکبر طالبی در دیدار با استاندار یزد با اشاره به اینکه عمده وظیفه سازمان بازرسی، نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین است اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور یک دستگاه نظارتی زیرمجموعه قوه قضاییه است که وظیفه نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی و عمومی را برعهده دارد و این شمولیت و گستردگی دامنه نظارت، نشان دهنده سختی کار نظارت و بازرسی است.

بازرس کل استان ادامه داد: جای خوشحالی و امیدواری است که استاندار محترم و مجموعه معاونین استانداری شناخت و دیدگاه مثبتی نسبت به امر ارتقای سلامت در نظام اداری دارند و مجموعه اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته تاکنون، بیانگر این امر است. 

طالبی تصریح کرد:  مجموعه قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور با حضور آیت الله رئیسی یک رویکرد و راهبرد جدیدی را در امر مبارزه با فساد شروع کردند  که مجموعه اقدامات و دستورات العمل‌های ایشان نشانگر اهتمام جدی در برخورد با مفاسد اداری و اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید است.

بازرس کل استان در بخشی دیگر از سخنان با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام جهش تولید بیان کرد: این نکته که مقام معظم رهبری باز هم برای چهارمین سال پیاپی علیرغم درگیر بودن کشور با ویروس کرونا بازهم از بحث تولید در کشور و تقویت مقوله تولید و امر جهش در تولید تاکید دارند نشانه جدیت و ضرورت بحث اقتصاد در زندگی مردم است و لازم است مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های خود تاکیدات معظم‌له را چراغ راه و سرلوحه کار خود قرار دهند.

بازرس کل استان با بیان اینکه این بازرسی کل  با نگاه ویژه‌ای که امسال نسبت به مقوله جهش تولید دارد تصریح کرد: می‌توان با  هم‌اندیشی و همفکری مجموعه دستگاه‌های نظارتی و دستگاه‌های اجرایی استان گامی موثر در تحقق شعار سال برداریم.

وی با ابراز نگرانی از عدم تحقق درصد قابل توجه‌ای از مصوبات ستاد تسهیل و کارگروه اقتصاد مقاومتی در استان بیان کرد: بررسی‌های صورت گرفته نشان دهنده محقق شدن تقریباً تنها 60 درصد از مصوبات است که این امر مطلوب نیست، بنابراین  یکی از اهداف و برنامه‌های ما در راستای تحقق شعار سال، نظارت بر اجرایی شدن مصوبات است.

وی با اشاره به این نکته که دستگاه‌های مربوطه باید دقت بیشتری را بر مصرف تسهیلات به واحد‌های تولیدی داشته باشند افزود: یکی دیگر از موارد تحقق جهش تولید، شناسایی واحدهای تولیدی فعال و دغدغه‌مند در امر تولید دانستند که با ارائه تسهیلات و نظارت دقیق و شفاف بر آن، می‌توان گامی اساسی در تحقق شعار سال داشته باشیم.

بازرس کل استان یکی از موارد تحقق شعار سال را عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی استان دانست و افزود: عملکرد  برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان جهت تحقق شعار سال مطلوب نیست که بایستی با تلاش مضاعف عملکرد بهتری را رقم بزنند.

طالبی مسائلی از جمله خام‌فروشی مواد معدنی، آلودگی هوا، تغییر آب کشاورزی به صنعتی، محدود شدن دامنه اختیارات شورای معادن استان، ساخت و سازهای غیر مجاز، نحوه اجرای انتقال آب را بخشی از مشکلات و  آسیب‌های استان برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار