رییس سازمان ‌فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با بیان این‌ که سایر نهادهای مرتبط باید نقش خود را در زمینه آموزش عمومی جدی بگیرند، گفت: ستاد آموزش شهروندی شهرداری یزد فعالیت خود را با رویکرد کم تحرکی یزدی‌ها در این شهر میراث جهانی آغاز کرد.
کد خبر: ۸۵۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 30 May 2020

«عباس ملازینلی» با بیان این‌ که طبق آمارهای در دسترس شهروندان یزدی‌ها جزو کم تحرک ترین‌ها در کشور هستند، اظهار کرد: به همین دلیل ستاد آموزش شهروندی شهرداری یزد که در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری مستقر است فعالیت‌های خود را در این زمینه آغاز کرده تا سهمی بسزایی در آموزش و در نهایت بهبود این آمار ایفا کند.

وی با بیان این‌ که در حال حاضر آموزش موثر به شهروندان امری سخت و نیازمند بهره‌گیری از متخصصان حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی است، افزود: با بررسی‌های انجام شده در نظر داریم مبحث مضرات کم تحرکی و لزوم تحرک بیشتر را با استفاده از کاریکاتور و پویانمایی به شهروندان آموزش دهیم.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد تبلیغات محیطی جذاب در سطح شهر را یکی دیگر از ابزارهای آموزشی این موضوع دانست و گفت: با تشکیل جلسات بارش فکری متعدد با حضور افراد صاحب نظر به جملات تاثیر گذار رسیده ایم که با تلفیق این جملات به کاریکاتورهای جذاب بزودی تبلیغات شهری در این خصوص آغاز می‌شود.

ملازینلی تاکید کرد: شهرداری یزد تلاش می‌کند رسالت‌های آموزشی خود را در شهر ایفا کند اما آنچه مشخص است اینکه سایر نهاد مرتبط در این حوزه نیز باید نقش خود را در زمینه آموزش عموم مردم اجرا کنند.

این مسئول در پایان با بیان این‌که شهر یزد می‌بایست از همه جهات دارای شایستگی‌های شهری در سطح شهری ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو باشد، گفت: توجه به همه ابعاد و شاخص‌های شهرنشینی یکی از وظایف شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری است و تلاش شده تا در این مسیر با حساسیت بیشتری قدم برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار