رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری با اشاره به تولید روزانه ۹۰۰ تن نخاله ساختمانی در یزد گفت: طرح ساماندهی خاک و نخاله های ساختمانی شهر یزد در سال جاری اجرا می شود.
کد خبر: ۸۵۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ 07 June 2020

« سپنتا نیکنام» در نشست هم اندیشی مسئولین و نهادهای حامی محیط زیست شهری با حضور اصحاب رسانه استان یزد گفت: به نظر می رسد توجه به موضوع محیط زیست شهری در سالیان اخیر مقداری کم رنگ بوده است و محیط زیست بیشتر به فضاهای طبیعی، دشت ها و کوه ها اتلاق شده در حالی که محیط پیرامون و محیط شهری به عنوان بخش اصلی محیط زیست است که باید به آن توجه کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: در ابتدای نام کمیسون خدمات و حمل و نقل و ترافیک را به کمیسون خدمات و محیط زیست شهری تغییر نام دادیم و پس از آن نیز رویکرد این کمیسیون را مبتنی بر آن قرار دادیم.
وی ادامه داد: یکی از اصلی ترین اقدامات ما نامگذاری دهه محیط زیست در استان است تا بتوانیم حساسیت را بین مدیران ایجاد کنیم زیرا معتقدیم برخی مواقع برای انجام اقدامات موثر، ایجاد دغدغه در بین مدیران می تواند ما را در این مسیر قرار دهد.
نیکنام تصریح کرد: ساماندهی خاک و نخاله های ساختمانی یکی از اقدامات بزرگ است که امسال شاهد عملیاتی شدن آن خواهیم بود زیرا روزانه حدود ۹۰۰ تن تولید نخاله است اما در این زمینه اقدام عملیاتی شده که با پیگیری های مناسب امسال ساماندهی می شود.
وی با اشاره به کارخانه کمپوست گفت: این موضوع بیش از ۱۳ سال طول کشیده که در چند سال اخیر، امسال برای اولین بار این میزان بودجه اختصاص داده شده که ۱۵ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.
عضو شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: ما در سطح جهان شاهد به روز شدن نرم افزارهای متعدد هستیم که خرید زباله های خشک یکی از این اقدامات است که به زودی از درب منازل شاهد خرید زباله های خشک و تفکیک شده خواهیم بود.
نیکنام ادامه داد: پیمانکار زباله خشک را امسال دو نفر داریم که نشان دهنده اقدامات رو به رشد ما است که در صورت راه اندازی این اپلیکیشن شاهد جمع اوری و فروش زباله های خشک خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار