مدیر کل سازمان جهادکشاورزی استان یزد با بیان این‌ که برنامه‌های عملیاتی این سازمان برای تحقق شعار سال در قالب ۱۰ محور اجرایی تدوین شده است، اعلام کرد: بخش کشاورزی استان یزد در ایام شیوع کرونا ۲۱۰ میلیارد تومان خسارت دیده است.
کد خبر: ۸۶۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷ 10 June 2020

«سیدجمال سجادی‌پور» در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد با بیان این‌که ۲۵ درصد تولیدات کشاورزی استان در شهرستان یزد انجام می‌شود، اظهار کرد: شهرستان یزد به واسطه ظرفیت زیست محیطی قطب کشاورزی در این استان محسوب می شود.

وی توسعه آتی جهاد کشاورزی در استان یزد را مستلزم حمایت و تقویت زیرساخت‌های لازم در شهرستان‌های مختلف دانست و افزود: توجه به توسعه گلخانه‌ها یکی از رویکردهای جدی استان در حوزه جهاد کشاورزی است.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تغییر نگاه حمایتی و ساماندهی ظرفیت‌های مختلف را حائز اهمیت دانست و گفت:‌ افزایش صنایع تبدیلی یزد چهار واحد در سال ۹۲ به ۴۷ واحد فعال در سال جاری یکی از دستاوردهای جهادکشاورزی برای توسعه بیش از پیش استان در این بخش است.

سجادی پور ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تحقق اهداف شعار امسال «جهش تولدی» یکی از اولویت‌های اجرایی جهاد کشاوری استان یزد است، بیان‌کرد: برنامه‌های عملیاتی تحقق شعار سال در جهاد کشاورزی یزد متناسب با ظرفیت‌های موجود و در قالب ۱۰ محور اجرایی به مدیریت ارشد استان اعلام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: توسعه ۱۵۰ هکتاری ظرفیت گلخانه‌ای، افزایش ۳۰۰ هزار تنی صنایع تبدیلی، راه‌اندازی چهار واحد دو هزار رأسی، اصلاح‌نژاد دامهای بومی و تعریف شهرکهای گلخانه‌ای (امسال حداقل ۵ شهرک) را از جمله برنامه‌های اجرایی جهاد کشاورزی استان یزد برای تحقق شعار سال است.

وی در ادامه با بیان این‌که بخش کشاورزی استان یزد در ایام شیوع کرونا ۲۱۰ میلیارد تومان زیان دیده است، گفت: در هفته جهاد کشاورزی ۴۶ طرح با سرمایه گذاری ۱۸.۲ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض در استان یزد به بهره برداری می‌رسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در سالهای گذشته تمام اعتبار قنوات در استان یزد سالانه یک میلیارد بوده، تصریح کرد:‌ با هماهنگی‌های انجام شده و همچنین حمایت‌های صورت گرفته در سال ۹۸ اعتبار مدیریت و ساماندهی قنوات استان یزد به ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

این مسئول با بیان این‌که در حال حاضر سه هزار رشته قنات زنده در استان یزد وجود دارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵۷ کیلومتر قنات در استان یزد احیا و مرمت شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار