با توجه به افزایش ۳۳ درصدی مصرف آب شرب در اردکان و محدودیت منابع آبی این شهرستان، قطعا تامین توزیع آب شرب تابستان اردکان با سختی زیادی روبه‌رو است.
کد خبر: ۸۶۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲ 13 June 2020

داود مخلصی مدیر امور آبفای شهرستان اردکان در این رابطه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد با بیان اینکه 35 ایستگاه برداشت آب شرب در مناطق مختلف اردکان دایر شده اظهار داشت: این ایستگاه‌های آب با هدف تامین آب شرب با کیفیت برای شهروندان در نقاط مختلف ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تولید و مصرف آب در اردکان به اندازه هم شده خاطرنشان کرد: این موضوع اصلا خوب نیست و نشان دهنده افزایش مصرف آب شرب است.

مدیر امور آبفای شهرستان اردکان تصریح کرد: بر اساس اعلام هواشناسی، پیش‌بینی شده که امسال با افزایش دما در تابستان روبه‌رو باشیم و با توجه به بالا رفتن 33 درصدی مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال گذشته و محدودیت منابع آبی شهرستان، تامین و توزیع آب شرب اردکان در تابستان امسال به سختی انجام می‌شود.

مخلصی یکی از اقدامات قابل توجه در کاهش میزان مصرف آب را نصب سایبان بر کولرهای آبی دانست و گفت: از شهروندان درخواست داریم که در این ایام نسبت به مدیریت مصرف آب توجه بسیار بیشتری داشته باشند.

وی علاوه بر شهروندان از مسئولان هم خواست در ادارات از آب غیر شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده کنند تا بتوانیم تابستان امسال را بدون مشکل و یا با کمترین میزان مشکل سپری کنیم.

قطعا یکی از مهمترین مشکلات و معضل‌هایی که شهرستان اردکان به مانند دیگر نقاط استان یزد با آن روبرو است، کمبود شدید منابع آبی به ویژه آب شرب است.

در حال حاضر مردم از ایستگاه‌های برداشت آب شرب در این شهرستان استفاده می‌کنند و ضرورت دارد با توجه به گرمای بسیار شدید هوا در استان، رعایت مدیریت مصرف آب نه تنها در این شهرستان بلکه در تمام استان یزد صورت پذیرد و مسئولان هم در راستای تامین منابع آب پایدار برای استان بیش از پیش تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار