مدیر کل کمیته امداد یزد با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی پرداخت زکات در این استان، گفت: نیکوکاران یزدی سال گذشته ۲۰ میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند.
کد خبر: ۸۶۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴ 20 June 2020

«محمد شجاعان» با اشاره به اهمیت تعامل و همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران با دبیرخانه شورای زکات (کمیته امداد)، اظهارکرد: نیکوکاران یزدی سال گذشته ۲۰ میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند که این رقم نسبت به سال ۹۷ افزایش ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که سال گذشته ۷۰ درصد زکات در امور محرومان و ۳۰ درصد برای ساخت طرح‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شده است، افزود: ۱۴ میلیارد و ۱۱۱ میلیون تومان از زکات دریافتی در امور محرومان هزینه شد، که ۴۴ درصد برای معیشت محرومان، ۲۲ درصد برای ساخت، مرمت و بازسازی مسکن نیازمندان، ۱۵ درصد برای کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، ۱۱ درصد برای امور تحصیلی و فرهنگی مددجویان تحت حمایت و هشت درصد برای کمک به هزینه درمانی محرومان اختصاص یافت.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: ۱۸ میلیارد و ۵۳۹ میلیون تومان از زکات جمع‌آوری‌شده در قالب زکات مستحبی و یک میلیارد و ۶۰۴ میلیون تومان زکات واجب بوده است.

این مسئول با بیان این‌که ۲۳ هزار و ۳۹۰ خانوار با جمعیت ۴۷ هزار نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد استان استفاده می‌کنند، تصریح‌ کرد: اقلام و کمک‌های اهدایی نیکوکاران در همان محل جمع‌آوری‌شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود.

شجاعان در پایان خاطرنشان کرد: مردم خیراندیش استان یزد در ماه مبارک رمضان امسال یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان فطریه و کفاره پرداخت کردند که ۶۰۰ میلیون تومان آن فطریه عام و سادات و ۵۸۰ میلیون تومان کفاره عمد و غیر عمد بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار