مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد:
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در استان یزد با توجه به تعداد مراجعان مراکز ترک سوء مصرف موادمخدر به نظر می رسد بین ۲.۵ تا سه درصد جمعیت استان، مصرف کنندگان مستمر مواد هستند.
کد خبر: ۸۶۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷ 20 June 2020

محمدحسین زارع اظهار داشت: مجموع افرادی که در مراکز ترک سو مصرف موادمخدر یزد سرپایی تحت درمان قرار گرفته‌اند، ۲۹ هزار نفر است که ۲۷ هزار و ۲۶۰ نفر از این تعداد را مردان و هزار و ۷۴۰ نفر را نیز زنان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۸۴ درصد مراجعان به مراکز ترک اعتیاد را مردان و ۱۶ درصد را زنان تشکیل می‌دهند، افزود: ۱۳۹ مرکز در حال حاضر به معتادان خدمات درمانی ارائه می‌دهند که ۱۱۶ مورد از آنها تحت پوشش وزارت بهداشت و بقیه زیر پوشش بهزیستی هستند.

زارع با بیان اینکه اغلب مراجعان تحت پوشش درمان با متادون هستند، عنوان کرد: میزان ورودی بیماران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۰ درصدی مواجه بوده است.

عضو شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزد در مورد فراوانی مصرف موادمخدر نیز اظهار داشت: ۵۱ درصد بیماران مراجعه کننده تریاک، ۲۵ درصد شیره تریاک، ۱۵ درصد هروئین، پنج درصد متادون‌های غیرقانونی، چهار درصد سوخته تریاک و مواد توهم زا استفاده می‌کنند.

زارع همچنین از فعالیت ۱۴ کمپ ترک اعتیاد در استان یزد خبر داد و یادآور شد: ۱۳ کمپ ویژه مردان و یک کمپ نیز ویژه زنان معتاد است و در حال حاضر بیش از ۶ هزار نفر در این کمپ‌ها تحت درمان هستند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار