فرماندار تفت:
فرماندار تفت گفت: از این پس ماشین‌آلاتی که بدون اخذ مجوز، اقدام به تخریب باغات این شهر کنند با حکم دادستانی توقیف می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷ 20 June 2020

علی رضا نوکار اظهار داشت: مقرر شده تا شهرداری تفت به اتحادیه و شرکتهایی که دارای لودر و دیگر ماشین‌آلات ساختمانی هستند اعلام کند تخریب باغات باید با اخذ مجوز قانونی باشد و اگر فردی بدون اخذ مجوز لازم نسبت به تخریب باغات اقدام کند، ماشین‌آلات او به دستور دادستانی توقیف خواهد شد.

فرماندار تفت در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس قانون، مالکان باغها می توانند تا ۱۰ درصد مساحت باغ خود را و تا حداکثر ۱۵۰ متر مربع تخریب و به ساختمان تبدیل کنند یادآور شد: متقاضیان باید حتما درخواست تخریب بدهند و مجوز کسب کنند در غیر این صورت با آنها برخورد قانونی می شود.

وی تاکید کرد: با هدف جلوگیری از تخریب باغات و تغییر کاربری آنها، سقف تخریب هم بیشتر از ۱۵۰ متر مربع نخواهد بود حتی اگر مساحت باغ زیاد باشد.

نوکار به لزوم شناسنامه دار کردن درختان و باغات هم اشاره کرد و با بیان اینکه تعداد درختان قطع شده هم باید در پرونده ثبت شود هشدار داد: آنهایی هم که مجوز اخذ می کنند اما بیشتر از حد تعیین شده و قانونی نسبت به تخریب باغات خود اقدام و برای قطعه بندی تفکیک می کنند مالکیت آنها بر بخش تخریب شده، سلب و در اختیار شهرداری قرار می گیرد. 

وی تاکید کرد: شهرداری هم موظف است محدوده تخریب را دقیقا مشخص کند تا  متقاضی، همان نقطه را تخریب کند و به نقاط دیگر باغ دست اندازی نکند.

فرماندار تفت اظهار داشت: تخریب بخش تعیین شده هم باید با حضور نماینده شهرداری انجام شود تا نه جابجایی صورت گیرد و نه بیشتر از حد قانونی تخریب گردد.

وی اضافه کرد: تعداد درختان قطع شده باید در پروانه نوشته شود و مالک باغ موظف است ۲ برابر درختی که حذف میشود در همین باغ یا جایی که شهرداری تعیین می کند درخکتاری کند.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار