نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش استفاده از انرژی خورشیدی در یزد برای تولید برق شد.
کد خبر: ۸۶۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴ 28 June 2020

محمدرضا دشتی در نشست مجمع نمایندگان استان با شورای انسجام بخشی آب و برق استان یزد با اشاره به اینکه هنوز کیفیت آب اردکان مطلوب نیست اظهار داشت: مردم نسبت به کیفیت آب گلایه دارند و باید برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده شود.

وی به ظرفیت استان یزد در حوزه برق خورشیدی اشاره کرد و افزود: در بحث پنل‌ها و انرژی خورشیدی نباید انحصاری در کار باشد چرا که وجود انحصار سبب عدم جذب سرمایه‌گذاران جدید می‌شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نصب پنل‌های خورشیدی بر منازل را یکی دیگر از اقداماتی دانست که می‌توان در راستای استفاده از  ظرفیت انرژی خورشید انجام داد.

دشتی در این رابطه افزود: در برخی کشورها با وجودی که هوای ابری و بارانی دارند پنل‌های خورشیدی روی منازل نصب شده و برق از این طریق تامین می‌کنند، ما در ایران به ویژه در یزد هوای کاملا خورشیدی داریم و باید از این ظرفیت بسیار خوب استفاده بهتری ببریم.

وی با تاکید بر اینکه خدمت‌رسانی در حوزه‌های مختلف باید به صورت عادلانه برای همه مردم باشد گفت: در برخی روستاها گلایه‌هایی مبنی بر افت ولتاژ وجود دارد که باید حتما به این موضوع هم توجه لازم داشته باشیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی به اقدامات صورت گرفته در زمینه برق‌دار شدن روستاها که آمار آن از سوی مدیران شرکت توزیع برق ارائه شد اشاره کرد و گفت: این اقدامات بسیار خوب و با ارزش است و باید برای روستاهای با جمعیت زیر 10 نفر هم که بعضا از برق برخوردار نیستند، اقدام کرده و برق آنها وصل شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار