رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تقویت نظارت برای افزایش کارکردهای نهادهای مختلف گفت: بحث اصلاح قانون انتخابات شوراها از جمله مهمترین اقدامات و برنامه‌های در دستور کار مجلس است.
کد خبر: ۸۷۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 12 July 2020

«محمدصالح جوکار» در نشستی با دهیاران و بخشداران شهرستان‌های یزد و اشکذر که با موضوع بررسی مشکلات این دو شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه برگزاری چنین نشست‌هایی ارائه خدمت به مردم و بررسی دغدغه آنهاست.

وی افزود: در شرایط فعلی اقتصاد کشور، حداقل کاری که می‌توانیم بکنیم این است که رنج مردم را کاهش دهیم نه این‌که خودمان به آنها گیربدهیم و سنگ جلوی پایشان بیاندازیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، گفت: بخشی از مردم واقعا نسبت به مسائل اقتصادی، تورم، بیکاری و مسکن ناراحت و عصبانی هستند، اگر بخواهیم مقداری از این عصبانیت کم کنیم و رضایت‌مندی را افزایش دهیم باید در ارائه خدمات تسریع و بهبود ببخشیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز بخشی از مردم احساس امید را از دست دادند و این اصلا خوب نیست، مسئولان این موضوع را جدی بگیرند و برای رفع آن تلاش کنند.

جوکار با بیان این‌که اگر بخواهیم امروز کار پرثوابی انجام دهیم، خدمت به مردم است و هیچ کاری ارزش بالاتری از این موضوع ندارد بیان کرد: هر کسی به مردم خدمت نکند خائن است و به این کشور، نظام، مردم، دین و همه این موارد خیانت می‌کند.

این مسئول ادامه داد: شوراها یک نهاد مردمی و برخواسته از مردم هستند و باید در راستای پیگیری مطالبات مردم حرکت و فعالیت کنند و فلسفه شوراها غیر از این نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر شورا محل تنش و رفع مسائل حزبی، جناحی و گرایش‌های خاص باشد، هیچ ارزشی ندارد؛ شورا باید بدون دغدغه خاطر به منافع حزبی، جناحی و گروهی در راستای رفع مشکلات مردم حرکت کند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس تصریح کرد: این شورا را ایجاد کردیم که بخشی از کار حاکمیت توسط خود مردم انجام شود اما متاسفانه برخی از شوراها غیر از زحمت برای مردم هیچ چیزی ندارند.

جوکار گفت: کرونا یک موضوع را اثبات کرد و آن اینکه چه ثروتمند و چه فقیر باشیم باید برویم و این دنیا قرار نیست برای ما ابدی باشد، پس باید از این موضوع درس بگیریم و بدانیم که پست‌ها نمی‌ماند پس در این مدت برای مردم خدمت کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال اصلاح قانون انتخابات شوراها هستیم که هم در بخش نظارتی و هم در حوزه مدیریتی که باید در شوراها وجود داشته باشد بخشی از مشکلات برطرف شود.

جوکار با بیان این‌که در حال حاضر نگاه و عقیده ما این است که شوراها نتوانستند کارکرد واقعی خود را داشته باشند، البته بخشی از این مشکل به حوزه نظارت ضعیف باز می‌گردد، اظهار کرد: این موضوع نه تنها در ارتباط با شوراها بلکه در سایر نهادها هم هست، اگر روزی مصوبات مجلس برای رفع مشکلات مردم و پیشرفت کشور نباشد، این چنین مجلسی به درد نمی‌خورد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار