رئیس کمیسیون امور داخلی کشور:
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه نارضایتی بین معلمان و مدیران مدارس موج می‌زند، گفت: اهداف سند تحول تنها با همراهی و رضایتمندی معلمان محقق می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ 12 July 2020

محمدصالح جوکار در دیدار با مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش متولی اصلی تولید محصول نیروی انسانی در نظام اسلامی ایران است اظهار داشت: تضمین سلامت جامعه در گرو عملکرد آموزش و پرورش است و این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با انتقاد از اینکه طرح تحول از ابتدا با برخورد خوبی روبرو نشد و فهم مشترک نسبت به آن در هیچ سطحی از بدنه آموزش و پرورش و مسئولان ایجاد نشد خاطرنشان کرد: هنوز هم با وجود سال‌هایی که از آن گذشته، نتوانستیم به صورت کامل آن را اجرایی کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل و مصیبت این است که هنوز افرادی با این طرح مخالفت می‌کنند افزود: این طرح زمانی به ثمر می‌نشیند که همه بدنه آموزش و پرورش به ویژه معلمان با آن همراهی کنند.

جوکار بیان کرد: معلم باید اعتقاد، باور و رضایت مندی لازم را داشته باشد و حداقل نیازهای اولیه آنها را برطرف کنیم نه اینکه معلمان و مدیران مدارس ناراضی باشند.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه نارضایتی در بین معلمان و مدیران مدارس موج می‌زند گفت: باید به معلمان و مشکلات آنها توجه ویژه داشته باشیم و برای رفع آن اقدام کنیم.

وی ادامه داد: در بحث‌های مختلف از ضرورت وجود نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی صحبت به میان می‌آید ولی الان خروجی آموزش و پرورش آن چیزی نیست که در اهداف سند توسعه دیده شده و نمونه آن بیکاران فارغ‌التحصیل در جامعه است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس خاطرنشان کرد: در یک واحد تولیدی که محصولش اجناس فیزیکی است، اگر کارگر ناراضی باشد قطعا کیفیت محصول پایین می‌آید، آنوقت چطور انتظار داریم معلم که محصولش نیروی انسانی آینده این مملکت است در اوج نارضایتی، خروجی محصولش، نیروی انسانی با بالاترین کیفیت باشد.

جوکار خاطرنشان کرد: ما الان یک کار بسیار بزرگ از معلمان می‌خواهیم خب باید زمینه، ساز و کار و زیرساخت‌های لازم برای آن را فراهم کنیم تا بتوانیم به اهدافی که داریم برسیم.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس خاطرنشان کرد: امروز حال جامعه، معلمان و مدیران مدارس ما خوب نیست و مشکل و اعتراضات زیادی به وضعیت کاری خود دارند که باید علت این موارد بررسی و رفع شود.

وی با ابراز نگرانی از مشکلاتی که امروز معلمان دارند گفت: باید این مشکلات را بررسی و رفع کنیم تا به اهداف عالی که در طرح تحول داشتیم دست پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: طرح تحول یک عنوان دهان پر کن است و می‌توان ساعت‌ها در مورد آن صحبت کرد ولی تا زمانی که این طرح اجرایی نشود، هیچ فایده‌ای ندارد و به اهدافی که داشته نمی‌رسیم.

جوکار بر ضرورت انجام وظیفه دستگاه‌هایی که در سند تحول مسئولیتی بر دوش آنها قرار گرفته تاکید کرد و گفت: همه امکانات باید در اختیار آموزش و پرورش باشد و تمام نهادها باید به صورت جدی این نهاد را همراهی کنند.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس گفت: اگر می‌خواهیم محصول ورودی دانشگاه خوب باشد، باید روی آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با بیان اینکه قرار بود دانشگاه فرهنگیان مرجع جذب معلم در کشور باشد تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان را برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش قرار دادیم ولی همه نوع طرح ناقص در دوره‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش به تصویب و اجرا رسید و با توجه به نواقص این طرح‌ها، امروز معلمان با مشکلات بسیاری روبرو هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار