کد خبر: ۸۷۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۳ 13 July 2020

فرهيختگان- آرش محمدی: پرسپولیسی‌ها این روزها به بردن عادت کرده‌اند و حالا بعد از پایان دوران قرنطینه و شروع مجدد بازی‌های لیگ برتر فعل خواستن را در تک‌تک لحظات بازی‌شان صرف می‌کنند تا بتوانند به هدف بزرگ خود که قهرمانی در لیگ برتر و پوکر در تعداد قهرمانی‌های پیاپی است، دست پیدا کنند. حالا فاصله سرخ‌ها تا مسجل شدن قهرمانی‌شان تنها 2 پیروزی دیگر است که به‌نظر می آید با توجه به 6 بازی باقی‌مانده تا پایان لیگ برتر و بازی‌های نسبتا راحت‌تری که این تیم در مقایسه با تعقیب‌کننده‌هایش دارد، موضوع چندان دور از دسترسی به‌نظر نمی‌آید.


بین تمام عوامل موفقیت پرسپولیس در بازی‌های لیگ نوزدهم، مهدی ترابی و بوژیدار رادوشویچ نسبت به سایرین برجسته‌تر بودند و با درخشش در بازی‌های این فصل جزء اصلی‌ترین عوامل موفقیت پرسپولیس محسوب می‌شوند.


ترابی؛ مرد ثابت همه بازی‌های پرسپولیس

شماره 9 سرخ‌ها را باید یکی از مهم‌ترین بازیکنان سرخ در فصل نوزدهم دانست که توانسته در هر شرایطی نظر کادرفنی را به خود جلب کند و چه در زمان کالدرون و چه بعد از حضور یحیی گلمحمدی در راس کادرفنی، توانسته نظر مثبت آنها را به خود جلب کند و یک مهره همیشه ثابت در ترکیب سرخ‌ها لقب بگیرد. او حتی در زمان گابریل کالدرون که علاقه زیادی به تغییرات در ترکیب تیمش داشت نیز همیشه به‌عنوان یار ثابت در ترکیب سرخ‌ها به میدان رفت تا نشان دهد چه از لحاظ فنی و چه آمادگی فردی یک سروگردن از سایر همبازیانش بالاتر است. وی از 24 بازی سرخ‌ها فقط یک بازی در هفته بیست‌ودوم برابر پیکان را به‌دلیل 4 کارته بودن از دست داد و البته باید اشاره کرد که دیدار سپاهان هم با حکم کمیته انضباطی و بدون برگزاری بازی نتیجه‌اش مشخص شد.


رادو؛ شاخ و شانه برای هیولا

تا همین فصل قبل هیچ‌کس به رادو به چشم یک دروازه‌بان مطمئن نگاه نمی‌کرد و هربار هم که او بسته به شرایط باید از قفس توری سرخ‌ها محافظت می‌کرد، هواداران سرخ استرس داشتند که مبادا غیبت علیرضا بیرانوند به تیم لطمه بزند اما پرسپولیس فصل نوزدهم را به‌دلیل محرومیت بیرانوند با رادو آغاز کرد و این شروع با اولین کلین‌شیت سرخ‌ها در لیگ برتر همراه شد.


عملکرد کم‌نقص رادوشویچ درون دروازه باعث شد کالدرون در انتخاب دروازه‌بان اول تیمش دچار تردید شود و همین موضوع سبب شد این دروازه‌بان کروات در ادامه فصل هم فرصت برای خودنمایی پیدا کند و بتواند توانایی‌هایش را به معرض نمایش بگذارد. خیلی‌ها بر این باورند که این دروازه‌بان خیلی به‌موقع اوج گرفت وگرنه در فصلی که سرخ‌ها باید با بیرو خداحافظی می‌کردند، پرسپولیسی‌ها احتمالا برای خط دروازه‌شان به آب و آتش می‌زدند.


رادو در این فصل و تا پایان هفته بیست‌وچهارم 9 بار برای سرخ‌ها به میدان رفته و البته در دیدار برگشت مقابل سپاهان (که برگزار نشد) هم در ترکیب اصلی تیمش قرار داشت که می‌توانست تعداد حضورهایش درون زمین را به عدد 10 برساند.


15 امتیاز هدیه اختصاصی پسر خوب پرسپولیس

مهدی ترابی در فصل نوزدهم یکی از فصول خوب فوتبالی‌اش را پشت‌سر می‌گذارد و بررسی عملکرد این بازیکن می‌تواند گواه این موضوع باشد. پسر خوب پرسپولیسی‌ها تا به اینجای فصل توانسته با درخشش در ترکیب پرسپولیس، خودش را به رتبه دوم جدول گلزنان برساند و درکنار آل‌کثیر با 10 گل در تعقیب شهریار مغانلویی باشند که در پیکان 12 گل به ثمر رسانده و عنوان آقای‌گلی لیگ برتر را تا به اینجای کار به خودش اختصاص داده است.


اما وقتی گل‌های ترابی جذابیت بیشتری پیدا می‌کند و درجه اهمیتش بالا می‌رود که بدانیم او از 10 گلی که به ثمر رسانده، 5تای آن را در بازی‌هایی زده که تیمش نتوانسته قفل درازه حریفان را باز کند و او با گلزنی توانسته 3 امتیاز بازی را به‌نام تیمش ثبت کند. البته در بازی‌های دیگری هم که با تساوی یک-یک دنبال می‎‌شده، او زننده گل برتری تیمش بوده و به همین دلیل در برخی آمارها از 7 گل سه‌امتیازی صحبت شده است. ضمن اینکه در دیدار برابر ذوب‌آهن که با برتری 3 بر صفر پرسپولیس همراه شد، ترابی توانست با زدن 2 گل، اولین دبل خود را در لیگ نوزدهم ثبت و نقش مهمی در پیروزی تیمش ایفا کند.


آقای پاس گل

ترابی علاوه‌بر 10 گلی که به ثمر رسانده توانسته 5 پاس گل هم برای همبازیانش ارسال کند تا به‌همراه علیپور در رتبه دوم جدول برترین‌های پاس گل قرار بگیرد. بد نیست بدانید 4 گل از 10 گلی که ترابی به ثمر رسانده از روی نقطه پنالتی بوده است.


شکست پارس با همکاری ترابی-رادو

پرسپولیسی‌ها در هر 2 بازی رفت و برگشت لیگ برتر موفق شدند پارس‌جنوبی جم را شکست دهند که نکته جالب در این بازی‌ها حضور همزمان رادوشویچ و ترابی در ترکیب اصلی پرسپولیس است. جالب‌تر اینجاست که در هر 2 بازی رادو موفق شده دروازه‌اش را بسته نگه دارد و ترابی نیز توانسته هم در بازی رفت و هم برگشت گل 3 امتیازی تیمش را به ثمر برساند.


آقای گل‌نخور رکورد می‌زند؟

رادوشویچ را باید این روزها یکی از باانگیزه‌ترین و آماده‌ترین بازیکنان پرسپولیس دانست. بازیکنی که سال‌ها زیر سایه بیرانوند حضور داشت در این فصل آنقدر آماده نشان داد که بالاخره توانست خودش را به هیولای سرخ‌ها تحمیل کند و در بازی‌هایی او را نیمکت‌نشین کند. هرچند اختلاف بیرانوند و کالدرون هم کمک زیادی به رادو کرد که بتواند خودی نشان بدهد، اما درواقع او با آمادگی‌اش توانست خودش را مرد اول دروازه سرخ‌ها معرفی کند.


رادو در 9 بازی که برای پرسپولیس به میدان رفته توانسته 8 کلین‌شیت را به ثبت برساند و تنها در بازی برابر شهرخودرو که با برتری 3 بر یک پرسپولیسی‌ها همراه بود یک‌بار دروازه‌اش را بازشده دید تا درمجموع 9 بازی یک گل دریافت کرده باشد. رادو با رفتن بیرانوند حالا به مرد بدون رقیب سرخ‌ها تبدیل شده و با ادامه این روند در بازی‌های پیش‌رو می‌تواند رکوردی بی‌نظیر از خود برجای بگذارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار