مدیر کل تأمین اجتماعی استان یزد با بیان این‌ که ۷۰ درصد بیمه‌شدگان اجباری این استان طبق شماره کد ملی غیربومی هستند، گفت: شیوع کرونا تاکنون افزون بر ۷۰۰۰ نفر از بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی استان را دچار بیکاری و قطع بیمه کرده است.
کد خبر: ۸۷۴۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲ 13 July 2020

دکتر«مجید درویشی» با بیان این‌که طی سه سال گذشته تعداد بیمه شدگان اجباری یزد رشد ۳.۵ درصدی داشته است،‌ اظهار کرد: در سال جاری از تعداد کل بیمه شدگان اجباری استان یزد، ۶۴ درصد بیمه شدگان بخش صنعت و معدن، ‌هفت درصد پیمانکاری، ۲۶ درصد خدمات‌ و سه درصد مربوط به بیمه شدگان بخش کشاورزی هستند.

وی تعداد بیمه شدگان آقا در استان یزد را بیش از ۲۳۳ هزار نفر و تعداد بیمه شدگان خانم را ۴۸ هزار و ۸۲۹ نفر دانست و افزود:‌ طبق آمار بانوان ۸۳ درصد بیمه شدگان اجباری استان یزد را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل تأمین اجتماعی یزد با بیان این‌که بر اساس کد ملی افراد، ۳۰ درصد بیمه شدگان اجباری این استان بومی و ۷۰ درصد غیربومی هستند، گفت: از تعداد بیمه شدگان استان یزد ۱۹۶ هزار و ۱۸۹ نفر بومی و ۸۶ هزار و ۹۶۱ نفر غیربومی هستند.

درویشی تصریح کرد:‌ سازمان تأمین اجتماعی استان یزد در حال حاضر با ۱۶ شعبه اصلی و پنج کارگزاری در حال ارائه خدمت به شهروندان و جامعه هدف خود است.

این مسئول با اشاره به ضرورت ساماندهی چالش‌های ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا، خاطرنشان کرد:‌ ۷ هزار و ۱۰۰ نفر از بیمه شدگان تأمین اجتماعی استان یزد در زمان شیوع کرونا دچار بیکاری شدند و بیمه آنها قطع شده، که امیدواریم با اقدامات و برنامه‌های در دستور کار این چالش برطرف و دوباره بیمه آنها وصل شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار