بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ۱۱ نفر با گروه سنی مختلف در یک دورهمی خانوادگی به ویروس کرونا مبتلا شدند.
کد خبر: ۸۷۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ 19 July 2020

دکتر«ابراهیم سلمانی» سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی را خیانت به سلامت عمومی و افراد جامعه دانست و گفت:‌ متأسفانه طی چند روز گذشته در یکی از دورهمی‌های خانوادگی در شهر یزد بیش از ۱۱ نفر به کرونا ویروس مبتلا شدند.

وی تصریح کرد: دو روز بعد از اتمام این دورهمی کرونایی یکی از اعضای خانواده علائم ابتلا را پیدا کرده و بعد از بررسی‌ها و انجام آزمایش از افراد درجه یک فامیل مشخص شد، متأسفانه از ۱۴ نفر حاضر در این مهمانی، تعداد ۱۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا هستند.

سلمانی ابتلای کودک چهار ساله این خانواده به ویروس کرونا را از جمله تلخ‌ترین قسمت این سهل‌انگاری عنوان و خاطرنشان کرد:‌ توجه به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری هرگونه مجالس و دورهمی‌ها، نقش مهمی در کاهش شیوع کووید ۱۹ ایفا می‌کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در پایان با بیان این‌ که رفتار این ویروس نوظهور نسبت به زمان آغازین شیوع آن تغییر کرده است، ‌تاکید کرد: تمام افراد فارغ از گروه سنی مشخص در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار