مدیر منطقه ۲ شهرداری یزد:
مدیر منطقه دو شهرداری یزد با بیان این‌که بیشترین تخلفات ساختمانی از ناحیه قطعه‌بندی و دیوارکشی برای تفکیک زمین‌ها گزارش شده است، گفت: تـفکیک غـیر مجاز اراضـی، بـستر سـاز افزایش تـخلفات ساختمانی در یزد است.
کد خبر: ۸۷۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷ 19 July 2020

«سیدابوالفضل کشفی» در جریان بازدید از محدود منطقه دو شهرداری یزد، اظهار کرد: افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز از جمله پیامد فعالیت های غیرمجاز درحوزه مسکن و تفکیک اراضی است.

وی فریب دادن شهروندان ناآگاه از قوانین معامله را ابزاری جدی برای سودجویان این عرصه دانست و افزود:‌ به جای این‌که از مردم بخواهیم خسارت‌های این تفکیک را به بدنه شهر وارد نسازند باید با خطاکار اصلی برخورد و جلوی چنین تخلفاتی گرفته شود.

مدیر منطقه دو شهرداری یزد بیشترین تخلفات ساختمانی را از ناحیه قطعه بندی و دیوارکشی برای تفکیک زمین ها عنوان کرد و گفت: اگر در هنگام اقدامات اولیه از سوی متخلفین برای خارج کردن زمین ها برخورد قانونی بعمل آید دیگر شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز و تخریب باغات و زمین های کشاورزی در سطح منطقه نخواهیم بود.

این مسئول با بیان این‌که شناسایی املاک و اراضی بزرگ از جمله راهکارهای قانونی و موثر برای برنامه‌ریزی در خصوص مبارزه علیه تخلفات ساختمانی است، تصریح کرد: ضمن جلوگیری از فعالیت سودجویان، در تفکیک غیرمجاز و غیراصولی املاک در یزد جلوگیری می‌شود.

کشفی با بیان این‌که جلوگیری از خرید املاک تفکیک شده غیرمجاز با کاربری‌های غیرمسکونی و تجاری را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی با  محوریت گوشزد کردن عواقب این گونه فعالیت‌های غیرقانونی، نقش مهمی در جلوگیری افزایش تخلفات ساختمانی در یزد ایفا می‌کند.

وی در پایان با اشاره به این‌که تلاش برای توسعه فرهنگی مهمترین رسالت شهرداری و دیگر ارکان فرهنگی و آموزشی در مدیریت شهری است، تأکید کرد: توجه به این مهم در حقیقت تقویت روند توسعه شهرها و افزایش کیفیت زندگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار