رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از فعالیت ۱۲ دستگاه اتوبوس خط واحد درون شهری با نماد گردشگری و طرح بافت تاریخی در این شهر میراث جهانی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ 27 July 2020

«محمد رضا شفیعی» با بیان این‌ که توسعه خدمات شهری مستلزم هم افزایی درونی با مشارکت بخش خصوصی است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، طراحی و فعالیت ۱۲ دستگاه اتوبوس خط واحد درون شهری با نماد گردشگری و طرح بافت تاریخی در دستور کار مدیریت شهری یزد قرار گرفته است.

 وی با بیان این‌که ایستگاه‌های اتوبوس شهرداری با مشارکت بخش خصوصی بازسازی می‌شوند، افزود: این موضوع از سال گذشته پیگیری شده و قرار است ایستگاه‌های اتوبوس سطح شهر برمبنای بافت تاریخی شهر جهانی و بافت جدید یزد طراحی شوند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در ادامه با اشاره به بحث خطوط BRT برای محدوده شهری گفت: تا زمانی‌که محدودیت ترافیک در شهر یزد رفع نشود و مسیر مشخص و ویژه نداشته باشیم سرعت اتوبوس‌های درون شهری در یزد افزایش نخواهند یافت.

وی در ادامه با اشاره به این‌که از سال ۹۱ تاکنون دولت کمکی به شهرداری نداشته است، خاطرنشان کرد: ۵۰ دستگاه اتوبوس خط واحد از مدل ۷۷ تا ۸۰ بدون کولر بودند که با پرداخت یک میلیارد ریال تسهیلات با مدل بالاتر و کولر دار تعویض شدند.

این مسئول در خصوص فعالیت نرم افزار اتوبوس یاب در شهر یزد، خاطرنشان کرد: در تمام اتوبوس‌های خط واحد جهت مشخص شدن زمان حرکت GPS نصب شده و فعال هستند و مردم باید برای اطلاع از مسیر و زمان حرکت اتوبوس از ایستگاه‌های سطح شهر از نرم افزار اتوبوس یاب استفاده کنند.

 رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در خصوص تاکسی بی سیم‌های ۱۸۳۰ و ۱۳۳ نیز گفت: تاکسی بی‌سیم‌های یزد به نرم‌افزار پرداخت آنلاین مجهز می‌شوند و رانندگان آنها ملزم به استفاده از این نرم افزار خواهند بود و مردم می‌توانند در بخش نظر سنجی خدمات هم شرکت کنند و به راننده امتیاز مثبت یا منفی بدهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار