رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بر هیئات و سوگواران حسینی ضرورت دارد تا با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی مانع از بهانه تراشی های دشمنان شوند.
کد خبر: ۸۸۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۶ 19 August 2020

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قدیر در آیین تجلیل از فعالان قرارگاه رسانه ای مقابله با کرونا که در تالار ونوس برگزار شد، با تاکید براینکه شب 29 بهمن سال گذشته اولین نمونه های مشکوک از قم به تهران ارسال و صبح 30 بهمن ماه نتیجه آزمایش مثبت اعلام شد، اظهار کرد: در مدت زمان کمتر از یک ساعت خبر شناسایی نخستین مورد قطعی کرونا با هماهنگی وزارت بهداشت اطلاع رسانی شد.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی دقیق و بدون تاخیر جمهوری اسلامی پس از شناسایی نخستین مورد قطعی کرونا یک کار ارزشمند و مدال درخشان بر سینه کشور است، تصریح کرد: هنگامی که نخستین مورد شناسایی شد بدون فوت وقت برای حفظ سلامتی مردم و بدور از دیدگاه های سیاسی اطلاع رسانی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه اصحاب رسانه و رسانه ها در جبهه مقابله با کرونا خوش درخشیدند، گفت: خبرنگاران همراه مدافعان سلامت با نگاه کارشناسی و تیزبینانه به آرامش مردم و جلوگیری از فعالیت فیک نیوزها کمک کردند.

وی با تاکید بر همکاری تنگاتنگ دانشگاه علوم پزشکی و قرارگاه رسانه ای مقابله با کرونا، تصریح کرد: سوژه های شاخص کرونایی در استان به قرارگاه اطلاع رسانی داده و با توجه به اهمیت موضوع، تولید محتوا توسط رسانه های استان انجام و در سطح کشور منتشر می شد.

قدیر با عنوان اینکه باید شیوه زندگی خود را متناسب با شیوع بیماری کرونا تغییر دهیم و با این ویروس با رعایت موازین بهداشتی زندگی خود را ادامه دهیم، عنوان کرد: نگاه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی سلامت محوری است و در این راستا پروتکل های مختلف برای مشاغل نوشته شده است وباید سبک زندگی متناسب با این شرایط تغییر کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سوگواری های حسینی بیان کرد: در این ایام ضرورت دارد پروتکل های بهداشتی توسط هیئات رعایت شود تا بهانه دست دشمنان داده نشود.

وی با تبیین وظایف ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به جز برنامه ریزی برای حفظ سلامت جسمی، تامین سلامت معنوی مردم نیز از وظایف این ستاد محسوب می شودکه در این راستا تعظیم شعائر و برپایی عزاداری اباعبدالله(ع) در سلامت معنوی جامعه نقش موثری دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار