فرماندار یزد:
فرماندار یزد در بازدید از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با بیان اینکه با حضور اتباع در گلخانه ها دچار مشکل شده ایم؛ اظهار داشت: امسال فرمانداری محوریت را در دست گرفته و به طور جدی تری در ساماندهی اتباع ورودکرده است و در حال اجرا شدن دستورالعمل هایی همچون پاکسازی اشتغال اتباع غیرمجاز هستیم.
کد خبر: ۸۸۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴ 19 August 2020

سیدمحمد رستگاری فرماندار یزد ضمن نشست با رئیس و معاونین نظام مهندسی از واحدهای این سازمان بازدید بعمل آورد.
در ابتدای این نشست رییس سازمان نظام مهندسی ضمن عرض خیرمقدم به ارایه گزارشی از سال تاسیس و روند انتخاب اعضا و روسای این سازمان پرداخت و اظهار داشت: این نهاد یک سازمان عضو محور و همچنین بهره‌بردار محور است که دارای چهار هزار عضو حقیقی و حقوقی میباشد که به ۵۰۰ نفر از اعضای آن به طور مستقیم کار ارجاع میشود.
محمدرضا خلف باغی آغازعمده فعالیت سازمان را از سال 89 با تصویب قانون افزایش بهره وری و قانون جامع دامپروری دانست و افزود: با واگذاری برخی امور به نظام مهندسی و ارایه خدمات، این سازمان شکل جدیدی به خود گرفت.
وی گفت: کلیه تعرفه های که در حوزه اعضا می باشد توسط شورای مرکزی مصوب می گردد و تعرفه های خدمات به بهره برداران نیز توسط وزیرجهادکشاورزی سالیانه ابلاغ میگردد.
خلف باغی سامانه های الکترونیکی را بستری مناسب برای ارایه خدمات به اعضا و بهره برداران عنوان کردو اظهار داشت: در سال جاری با وجود شیوع بیماری کرونا هیچ وقفه ای در وظایف این سازمان ایجاد نشد و همه امورخدمات به وسیله سامانه های الکترونیکی صورت گرفت و درصد رو به رشدی در صدور پروانه داشته ایم که در 4 ماهه نخست امسال قریب به 641 پروانه صادر گردید.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد از راه اندازی نخستین سامانه امور اراضی کشور در هفته دولت سخن به میان آورد و افزود: در این سامانه فرآیند واگذاری ها، مجوزها و تغییرکاربری امور اراضی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
وی از رشد ۲۲۷ درصد تعداد صدور پروانه گلخانه‌ها و رشد ۲۳۳ درصد به لحاظ وسعت پروانه‌های بهره‌برداری در سال ۹۹ خبر داد و گفت: در بخش دامپروری نیز با تسهیل امور شاهد رشد ۱۳۸ درصد هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار