فرمانده انتظامی یزد گفت: در شبانه‌روز گذشته با تلاش ماموران ۱۸۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در انبار یکی از شرکت های تولیدی در مرکز استان کشف شد.
کد خبر: ۹۰۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱ 06 October 2020

سرتیپ عباسعلی بهدانی فرد افزود: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده از دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق  موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی با اشاره به تحقیقات لازم و اخذ مجوز قضایی ادامه داد: ماموران به محل مورد نظر که مربوط به انبار یک شرکت در حومه شهر بود اعزام و در بازرسی از آن این تعداد دستگاه ماینر غیرمجاز را کشف کردند.

فرمانده انتظامی یزد اظهار کرد: متهم دستگیر و پرونده برای سیر مراحل قانونی به شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده است.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آن  در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار