نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مطالبات مردم خصوصا در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان تامین زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی بر اساس مقررات در این مناطق است که با همکاری نهادهای ذی ربط پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ 13 October 2020

محمدرضا صباغیان بافقی دوشنبه‌ شب در جمع مردم روستای کریم مهریز با بیان اینکه باید زمینه بیشتر حضور جوانان در روستاها با تامین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی فراهم شود، افزود: واگذاری زمین برای ساخت مسکن جزو ضرورت های اولیه برای استقرار جمعیت است و باید برای حل آن مسوولان با همکاری هم خصوصا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تلاش کنند.

وی بدون توضیح بیشتر در مورد تعداد زمین های مورد نیاز برای ساخت مسکن در روستاهای مهریز با بیان اینکه نقش روستاییان در تولید محصولات کشاورزی و رفع بسیاری از نیازمندی‌های مردم بر هیچ فردی پوشیده نیست به اهمیت ایجاد فضای مناسب برای کسب و کار و زندگی همراه با آسایش تاکید کرد.

نماینده شهرستان های  مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی تاکنون اقدام‌های خوبی در روستاهای کشور از جمله در استان یزد ،خصوصا در شهرستان مهریز  انجام شده  است ولی هنوز جای کار فراوان به خصوص در امور فرهنگی و اشتغالزایی وجود دارد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۰ شهرستان چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد  که ۸۷ درصد جمعیت آن در ۲۴ شهر زندگی می کنند.

صباغیان از مجموعه بخشداری مهریز که با همکاری دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها برای فعالیت‌های عمرانی تلاش‌های خوبی انجام داده اند، قدردانی کرد و  تداوم آن را با همکاری خیران  و بخش‌خصوصی در مناطق دوردست خواستار شد .   

بخش مرکزی مهریز شامل دهستان‌های میانکوه ، ارنان ، تنگچنار ، بهادران و خورمیزات است و از جمعیت  ۵۵ هزار نفری شهرستان حدود ۳۰ درصد در روستاها زندگی می‌کنند.

تعدادی از روستاهای خوش آب و هوای این شهرستان در مناطق کوهپایه ای خصوصا شیرکوه استان یزد قرار دارد و قله معروف آن ۴۰۷۵ متر ارتفاع دارد و منبع اصلی آب دشت یزد- اردکان است.

ساکنان شهرستان های مهریز، تفت، یزد، اشکذر، میبد و اردکان با حدود یک میلیون نفر جمعیت در این دشت مستقر هستند..

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار