فرمانده انتظامی یزد گفت: ویژه برنامه‌های بزرگداشت هفته نیروی انتظامی از امروز ( یکشنبه ) برابر ۲۷ مهرماه جاری بر اساس شرایط موجود و با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 18 October 2020

امسال هفته بزرگداشت نیروی انتظامی که تا سوم آبان‌ماه ادامه دارد  با  شعار  « با هم برای امنیت و سلامت» نامگذاری شده است. 

سرتیپ عباسعلی بهدانی‌فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از تمامی فعالان حفظ آرامش و امنیت اجتماعی افزود: ۱۲۴ برنامه شاخص با رعایت موازین بهداشتی تا پایان هفته نیروی انتظامی در استان اجرا  می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی هستیم  ادامه داد: حدود ۹۰ درصد ویژه برنامه‌ها با همکاری بخش‌های مختلف زیرپوشش نهادها و سایر مراکز در حوزه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی پیش‌بینی و به تدریج  اجرا می‌شود.

فرمانده انتظامی یزد اظهار کرد: تمامی برنامه‌ها برای پیشگیری از کرونا با لحاظ کردن شرایط خاص موجود با بهره‌گیری از رسانه‌های جمعی و ابزارهای فرهنگی با رویکرد آموزشی و در راستای مسایل پیشگیری است .

بهدانی‌فرد یادآور شد: غبارروبی گلزار شهیدان، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد و ائمه جمعه شهرستان‌ها، سرکشی به خانواده شهیدان و ایثارگران و تجلیل و قدردانی از کارکنان ساعی ناجا ( نیروی انتظامی جمهوری اسلامی) اهم برنامه‌هاست.

به گفته وی، کلنگ‌زنی مرکز آموزش سربازی در بافق و ارایه گزارش عملکرد به مردم با استفاده از رسانه‌های گروهی و آموزش‌های مناسب و مورد نیاز ، محور برنامه‌های هفته ناجاست که بر اساس شرایط اقدام می‌شود.

فرمانده انتظامی یزد  ۲۳ مهرماه جاری به خبرنگاران گفته بود: در ۶ ماهه نخست امسال ماموران فتا ( پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) استان به درخواست مردم و با همکاری آنها به هزار فقره پرونده جرایم مربوط به فضای مجازی رسیدگی کردند و متخلفان مطابق مقررات به مراجع قضایی معرفی شدند که از این تعداد ۲۷ درصد آن مربوط به برداشت غیرمجاز و کلاهبرداری اینترنتی است که هوشیاری بیشتر شهروندان در این مورد ضروری است.

بهدانی‌فرد در ادامه به فعالیت این نهاد در مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت ۲۶ تن انواع موادمخدر در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش دارد و ۲۹ باند اصلی مواد افیونی نیز متلاشی شد و یک هزار و ۱۵۰ متهم هم دستگیر شدند. 

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( شنبه) گفته بود که از اوایل اسفند ماه ۹۸ تاکنون ۵۲۶ هزار و ۴۹۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۲۵۳ نفر از بیماران در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۳۰ هزار و ۱۲۳ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۶ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،  چهار هزار و ۱۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شده اند که ا زاین تعداد یک هزار و ۷۷۹ نفر از آنها بستری شدند و  با این حساب، مجموع بیماران کووید- ۱۹ در کشور به ۵۲۶ هزار و ۴۹۰ نفر رسید.

وی  افزود: تاکنون ۴۲۳ هزار و ۹۲۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و  همچنین چهار هزار و ۷۲۱ نفر تحت مراقبت قرار دارند که تاکنون چهار میلیون و ۴۸۲ هزار آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: شرایط از لحاظ شیوع کرونا در تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان  قرمز است و  استان‌های هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار