کارشناس ارشد مرکز بهداشت استان یزد گفت: فعالیت قرارگاه بهداشتی برای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در محله‌های خیرآباد ، اسکان و مریم‌آباد مرکز استان آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶ 03 November 2020

نقی زمانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قرارگاه‌ها بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا و در پی توصیه‌های مقام معظم رهبری در توجه بیشتر به پیشگیری از این ویروس شروع به کار کرد.

وی ادامه داد: با همکاری بسیج، شبکه‌های بهداشت و درمان و تشکل‌های مردمی این قرارگاه‌ها به مرور بر حسب ضرورت در تمامی محله های شهر یزد و محله های ۹ شهرستان دیگر استان تشکیل می‌شود.

کارشناس ارشد مرکز بهداشت یزد اظهارکرد: اعضای این قرارگاه‌ها در زمینه‌های فرهنگی، بهداشتی، آموزشی، کمک به اقشار آسیب‌پذیر و پیشگیری از کرونا وظایف خود را با هم‌افزایی نهادهای مرتبط انجام می‌دهد.

زمانی گفت: هم اکنون  حدود ۶۵ درصد شهروندان یزدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند  و برای پیشگیری از ویروس باید همکاری ها و رعایت موارد بیشتر شود.

به گفته مسوولان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، حداقل استاندارد رعایت نکات بهداشتی از سوی شهروندان برای پیشگیری از ابتلای افراد به کرونا، ۸۰ درصد و شکل مطلوب آن ۹۵ درصد است ، لذا مردم باید بیش از این برای حفظ جان خویش و اعضای خانواده های خود و سایرین بیش از این نکات بهداشتی را رعایت کنند.

در غیراین صورت با توجه به آلودگی هوای استان در فصل پاییز و زمستان به ویژه در دشت یزد- اردکان به دلیل فعالیت بیشتر واحدهای صنعتی و  استقرار حدود یک میلیون نفر جمعیت با افزایش سرماخوردگی و ابتلای مردم به آنفلوآنزا احتمال شیوع بیشتر کرونا در میان شهروندان وجود دارد.

این کارشناس بهداشت بیان کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل بهداشتی و درمانی می‌توانند با تلفن‌های ۱۱۱ و ۳۰۴۰ تماس بگیرند که توسط کارشناسان راهنمایی های لازم به آنها ارایه می‌شود.

به گفته زمانی، بدون همکاری جدی مردم و رعایت نکات بهداشتی نمی‌توان ویروس کرونا را مهار و کنترل کرد و به اصطلاح معروف شکست داد، باید همگان در کنار مسوولان رسالت ملی خود را به نحو مناسبی  در استان انجام دهند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز (دوشنبه) گفته بود که از اوایل اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون ۶۲۸ هزار و ۷۸۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۴۴۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۳۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۲ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،  هشت هزار و ۲۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد سه هزار و ۲۳ نفر  آنها نیاز به بستری داشتند.

وی افزود: تاکنون ۴۹۱ هزار و ۲۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و همچنین پنج هزار و ۳۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون پنج میلیون و هزار و ۴۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

معاون وزارت بهداشت بیان کرد: شرایط از لحاظ شیوع کرونا در استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان،خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان 

قرمز  است و هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار