دادستان میبد گفت: دستگاه قضایی در برخورد با افرادی که با سهل‌انگاری و نادیده گرفتن توصیه‌های بهداشتی باعث افزایش ابتلای مردم به ویروس کرونا ‌شوند و کادر بهداشت و درمان شهرستان را به زحمت ‌اندازند، برخورد می شود.
کد خبر: ۹۱۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰ 03 November 2020

به گزارش سه شنبه شب روابط عمومی دادگستری میبد، علی باقرپور افزود : دادستانی در اجرای وظیفه و حفظ حقوق عامه مردم در ارتباط با توجه نکردن به مصوبه‌های ستاد کرونا و توصیه‌های بهداشتی برخورد می‌کند و نظارت قانونی بر نحوه عملکرد مسوولان شهر دارد.

وی ادامه داد : البته همراه با نظارت قانونی بر عملکرد مسوولان مرتبط و همچنین حمایت جدی و همه جانبه از آن‌ها با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

دادستان میبد با اشاره به اینکه تجربه به طور مکرر نشان داده همیشه مردم در هر زمینه‌ای علاوه بر عملکرد خودجوش در کنار دولتمردان بوده‌اند و هر پیشامدی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند ، یادآور شد : نمونه بارز این جهاد و حضور در صحنه را در موج اول کرونا تاکنون شاهد بودیم و دیدیم که همه افراد در نهایت توان، همکاری و همراهی خود با مسوولان را نشان داده اند.

وی گفت : با این وجود عده‌ اندکی هستند که با سرپیچی از قوانین و نادیده گرفتن توصیه‌های مسوولان امر، باعث ضرر به خود و دیگران شده و خدمت رسانی‌ها را با مشکل مواجه می‌کنند.

باقرپور خاطرنشان کرد :  وضعیت شهرستان در حال حاضر بسیار نگران‌کننده است و بارها اعلام شده است هرگونه تجمع مذهبی و یا برگزاری مجالس ختم یا شادی، تجمع در تالارها و یا خانه باغ ها و تجمع های تفریحی و حتی خانوادگی ممنوع است.

این مسوول قضایی در ادامه اظهار کرد : کسبه و بازاریان نیز باید با رعایت محدودیت‌های اعلام شده به فعالیت خود ادامه دهند و تاکنون دستور پلمب چندین واحد صنفی و توقیف تعدادی خودروها  در شهرستان صادر شده ‌است.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز( سه شنبه) گفت: با فوت ۴۲۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی  به بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۶ هزار و ۱۶۰ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۳ آبان ۱۳۹۹  و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۹۳۲ بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد سه هزار و ۲۹۴ نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند و با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۳۷ هزار و ۷۱۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:تاکنون ۴۹۵ هزار و ۴۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین پنج هزار و ۳۷۸ نفر از افراد بدحال  تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۳۶ هزار و ۶۳۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: از لحاظ شیوع کرونا شرایط در استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان قرمز است و  هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

وی گفت: ویروس کرونا از طریق عطسه، سرفه و صحبت کردن به اطراف فرد ناقل منتقل می شود و حتی ویروس های دارای وزن سبک تر تا ساعت ها در هوای پیرامون فرد باقی می ماند بنابراین خطر انتقال بیماری در محیط های سربسته بسیار زیاد است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: این نگرانی به خصوص در فصول سرد سال که در و پنجره ها بسته است بیشتر است بنابراین لزوم استفاده از تهویه مناسب برای جلوگیری از قدرت سرایت ویروس کرونا بسیار مهم است و یکی از نگرانی های جدی وزارت بهداشت در فصول سرد سال نبود تهویه مناسب در مکان های سربسته و افزایش قدرت انتقال این ویروس و افزایش تصاعدی موارد بیماری در کشور است.

لاری ادامه داد: با توجه به این نگرانی جدی از مردم درخواست داریم تا حد ممکن از حضور در فضاهای سربسته و مکان های پرتجمع و پرتردد مانند پاساژها و مراکز خرید سربسته خودداری کنند و در صورت حضور  حتما ماسک بزنند و فاصله ۱.۵ تا ۲ متری را از دیگران حفظ کنند.

وی گفت: توصیه مهم دیگر وزارت بهداشت این است که از مردم می خواهیم در این شرایط خطرناک از هر گونه برگزاری مهمانی، دورهمی های خانوادگی با اقوام و آشناسان جدا خودداری کنند تا شاهد افزایش بیشتر موارد ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کووید۱۹ در کشور نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار