مدیرجهاد کشاورزی مهریز گفت: سطح زیر کشت محصول زعفران منطقه به خاطر استقبال کشاورزان و پیگیری این مدیریت به ۴۸ هکتار افزایش یافت که نقش مهمی در جهش تولید و اشتغال دارد .
کد خبر: ۹۱۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 04 November 2020

محمد جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح زیر کشت زعفران در سال گذشته در منطقه فقط ۴۰ هکتار بود و افزایش کاشت آن در سال زارعی جاری به خاطر شرایط آب و هوایی موجب رونق کشاورزی منطقه شد.

وی به مزیتهای کشت این محصول اشاره کرد و یادآور شد: کشت زعفران مزایای زیادی دارد که با توجه به بحران آب و اشتغال و تغییر بهینه الگوی کشت، نقش اساسی و سازنده در تحقق اقتصاد منطقه به خصوص اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید دارد.

این مسوول اظهار کرد: کم‌آبخواه بودن، هزینه پایین تولید، نگهداری و بالا بودن قیمت، این محصول خود زمینه اشتغال و درآمد مناسبی را برای تولیدکنندگان فراهم کرده و دولت برای توسعه آن در شهرستان از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند و امیدواریم هر سال افزایش یابد.

کار برداشت محصول زعفران در سطح ۴۸ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شد که به خاطر شرایط مناسب آب و هوایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تا  ۱۰ درصد افزایش پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود امسال حدود سه کیلوگرم زعفران مرغوب در منطقه برداشت شود که علاوه بر مصرف در شهر بخش عمده آن در شهر یزد به فروش برسد و حومه شهر و روستاهای ارنان ، تنگچنار و خورمیزات، عمده محل‌های کاشت، داشت و برداشت زعفران است.

حدود ۳۰۰ خانوار در کاشت، داشت و برداشت این گیاه در مهریز اقدام می‌کنند .

مصرف زعفران موجب افزایش ایمنی بدن، افزایش گردش خون، محافظت از سلامت قلب کنترل دیابت، کاهش اضطراب، تقویت قدرت استخوانی، بهبود عملکرد عصب، ضدافسردگی، جلوگیری از سرطان، درمان التهاب و کاهش درد و کاهش اختلالات معده می‌شود.

زعفران گیاه ارزشمندی که از اهمیت اقتصادی بالایی برخوردار است و به این دلیل در دنیا به طلای سرخ معروف شده است.

مهریز ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی دارد و با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری یزد قرار واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار