رییس کمیته اویدمیولوژی کرونا استان یزد، با بیان این‌که هر بیمار کرونایی ۵.۵ میلیون هزینه دارد، گفت: طرح محله محوری مقابله با شیوع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی یزد تدوین شده که از هفته آینده به تمام شهرداری و بخشداری‌های استان ابلاغ می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴ 04 November 2020

 دکتر محمدحسن لطفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا در استان، اظهار کرد: طبق تقسیم بندی تمام محافل جهانی ۳۰ تا ۳۵ درصد نقش آفرینی برای تأمین ۱۰۰ درصدی سلامت مردم به عهده خود مردم، ۴۵ درصد به عهده حاکمیت و ۲۰ تا ۲۵ درصد هم به عهده نظام سلامت است.

وی افزود: پیشگیری و مشارکت مستمر مردم موثرترین راه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان یزد و دیگر استان‌های کشور است.

رییس کمیته اویدمیولوژی کرونا استان یزد در ادامه حکمرانی خوب برای سلامت را از جمله مهمترین راهکارهای توسعه همه جانبه کشور دانست و گفت: امنیت و برخورداری از اقتصاد پویا در سایه سلامت عمومی جامعه محقق می‌‌‌‌شود.

لطفی با بیان این‌که مردم در بحث تأمین نیازهای کادر درمان نظیر تهیه ماسک، گان پزشکی و تأمین دستگاه‌های اکسیژن‌ساز به خوبی مشارکت و نقش آفرینی کردند، تصریح کرد: انتظار می‌رود شهروندان یزدی در بحث رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هم به خوبی نقش خود را ایفا کرده و برای قطع شدن چرخه شیوع کرونا احساس مسئولیت کنند.

وی موج سوم شیوع کرونا را طوفانی سخت دانست و بیان کرد: متأسفانه در طوفان سوم شیوع کرونا آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس پنج برابر افزایش یافته است.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در بخش دیگری از سخنان خود تهیه و تدوین طرح محله محوری مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا در این استان را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای هفته آینده این طرح به تمام شهرداری‌ها و بخشدارهای استان ابلاغ می‌شود.

لطفی افزود: در این طرح شهرداران در مناطق شهری و بخشداران در مناطق روستایی به عنوان محور اجرایی تعیین و در محلات و روستاهای استان کانون‌های سلامت محله ایجاد می‌کنند.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، تصریح کرد: از این پس کانون محلات بعد از سپری کردن دوره‌های آموزشی، نقش مهمی در بیماریابی، قرنطینه و ایزوله کردن افراد بیمار بدون علائم در منازل ایفا خواهند کرد.

رییس کمیته اویدمیولوژی کرونا استان با بیان این‌که قله موج سوم در ایران بلند است، تصریح کرد: استقرار موسسات خیریه بیمارستانی از جمله اتفاقات خوب در بحران کروناست که به خوبی در استان یزد انجام شده است.

وی در پایان با بیان این‌که هر بیمار کرونایی ۵.۵ میلیون هزینه دارد، افزود: از ابتدای اسفندماه تاکنون جمعاً ۳۵ میلیارد تومان از سوی خیرین برای ساماندهی بحران شیوع کرونا در استان یزد پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار