نماینده اردکان در مجلس:
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای کاهش وابستگی کشور به درآمدهای متکی به نفت و نیز پیشگیری از خام فروشی مواد معدنی ، صنعت گردشگری باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۲۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵ 14 December 2020

به گزارش روز دوشنبه دفتر محمدرضا دشتی اردکانی، وی افزود: دولت در بودجه سال ۹۹ مکلف به پوشش بیمه  ۲ هزار نفر از راهنمایان گردشگری شد، اما این عنوان در بودجه سال ۱۴۰۰ به‌جای حمایت از سفرای فرهنگی کشور که به‌واسطه انتشار ویروس کرونا در بدترین شرایط کاری قرار دارند، حذف شد.

رییس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:  این رویکرد درستی نیست،  چرا که رهبر معظم انقلاب تکلیف کردند تا از اقشار پذیر کرونا حمایت و حتی بیمه بیکاری به این اقشار پرداخت شود.  

 وی اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه ۱۳۹۸ نه‌ تنها بیمه بیکاری به راهنمایان گردشگری پرداخت‌ نشد، بلکه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ آن‌ها از پوشش بیمه محروم شدند.

دشتی اردکانی گفت: صنعت گردشگری نیاز به حمایت بیشتر دارد، راهنمایان این حوزه رکن‌ اساسی و اصلی این صنعت هستند، توسعه و اهمیت به این بخش می‌تواند باعث رونق اقتصادی و تولید صنایع‌دستی بومی شود، کشور از ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است می‌توان با کمی حمایت، این صنعت را توسعه داد.

این نماینده استان یزد در مجلس یازدهم با بیان اینکه بسیاری کشورها از جمله آسیایی و اقیانوس آرام جذب ۲۴ درصد گردشگران خارجیرا در اختیار دارند و ۲۹ درصد سود گردشگری بین‌المللی نصیب این قاره می شود، تصریح کرد : همچنین یکی از درآمدهای اصلی برخی کشورها از جمله ترکیه، سنگاپور، تایلند، اسپانیا، استرالیا، فرانسه و کانادا  از صنعت گردشگری تأمین می‌شود و این نشان‌دهنده اهمیت آن در اقتصاد است.

دشتی اردکانی اظهار کرد: باید زیرساخت‌های پذیرش و جذب گردشگر داخلی و خارجی فراهم و افزایش یابد، امکانات رفاهی ارزان و مناسب باید در تمامی نقاط کشور فراهم شود، اکنون استان‌های مرکزی، شرقی، غربی و جنوبی نیازمند تقویت زیرساخت ها برای جذب گردشگر بیشتر هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیش از شیوع کرونا درآمد خوبی از این صنعت عاید ایران می‌شد اما در حال حاضر به دلیل شیوع این ویروس صنعت گردشگری نه‌ تنها در کشور ما، بلکه در تمامی کشورها تحت‌الشعاع قرار گرفت و کسانی که شغل آنها وابسته به این حوزه است با مشکلات فراوانی روبرو شدند،  بنابراین محروم شدن راهنمایان گردشگری از پوشش بیمه  در لایحه بودجه سال آتی، آن‌ها را دلسرد می‌کند و این به ضرر کشور است.

رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، گفت: صنعت گردشگری یکی از صنایع پردرآمد است و بعد از این‌که کرونا تمام شد و این ویروس از بین رفت، مردم برای مسافرت‌ بیشتر تمایل پیدا می کنند به ‌ویژه این‌که یک سال نتوانسته‌اند به مسافرت بروند.

دشتی اردکانی افزود: باید راهنمایان گردشگری را نسبت به ادامه کار تشویق کرد، این صنعت را در تمامی حوزه‌ها از جمله هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی و بوم گردی و تمامی شاخه‌هایی که با آن در ارتباط است تقویت کرد و یکی از راه‌های تقویت پوشش بیمه برای راهنمایان است.

شهرستان ۱۰۵ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق ، احمدآباد و اردکان است.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۰ شهرستان چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار