مدیر عامل آب و فاضلاب یزد با اشاره به اهمیت افزایش 15 درصدی میزان مصرف آب در سال جاری نسبت به سال گذشته ، از بدهی 40 میلیارد تومانی مشترکین به آبفای استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۹۲۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸ 14 December 2020

اصغر ریاضتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات و رسانه‌های استان با بیان این‌که در حال حاضر میزان آب مصرفی در بخش شهری ۱۰۱ میلیون مترمکعب و در بخش روستایی ۲۳ میلیون مترمکعب است، اظهار کرد: در بخش شهری ۶۰ درصد از آب تولیدی استان و در بخش روستایی نیز ۱۶ درصد منابع از طریق آب انتقالی تامین می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی مصرف آب در سال جاری نسبت به سال گذشته، افزود: شیوع کرونا عامل جدی افزایش مصرف آب در سال جاری است.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان یزد در ادامه از بدهی ۴۰ میلیارد تومانی مشترکان به آبفا یزد نیز خبر داد و گفت: ۱۵ تا ۳۰ درصد این بدهی مربوط به مشترکین خانگی است.

ریاضتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان هدررفت شبکه آب استان ۲۱.۷ درصد در مجموع شهری و روستایی است که ۱۳ درصد از آن ناشی از فرسودگی شبکه ۱۳ هزار کیلومتری آبر استان و البته دو درصد نیز مربوط به انشعابات غیرمجاز است.

وی در مورد وضعیت شبکه فاضلاب در استان نیز بیان کرد: مجموعاً در استان شاخص برخورداری مشترکان از انشعاب فاضلاب حدود ۲۴ درصد است که متاسفانه با نرم کشوری که حدود ۵۵ درصد است، فاصله زیادی دارد و تلاش با توجه به اقدامات زیرساختی خوبی که در سال‌های گذشته صورت گرفته، این شاخص را طی ۶ تا ۱۰ ماه آینده به رقم ۴۰ تا ۴۵ درصد ارتقاء دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار