مدیرکل کمیته امداد یزد با بیان اینکه طرح شجره طیبه برای امور معیشتی فقرا و نیازمندان استفاده می‌شود گفت: ۸۰۰۰ اصله درخت در قالب طرح شجره و ثمره طیبه (زکات مستحبی) در شهرستان‌های یزد، خاتم، مهریز، ابرکوه، بافق و بهاباد برای مصرف نیازمندان و فقرا پلاک‌گذاری شده است.
کد خبر: ۹۲۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ 14 December 2020

محمد شجاعان بابیان اینکه ۵۰ درصد درختان پلاک‌گذاری شده در طرح شجره و ثمره طیبه، زیتون و پسته است، افزود: علاوه بر درختان زیتون و پسته درختان دیگری از جمله زردآلو، نخل و انار نیز به این طرح خداپسندانه اختصاص پیداکرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: طرح پلاک‌گذاری درختان در قالب طرح شجره طیبه برای اهدای محصولات به نیازمندان انجام می‌شود.

به گفته وی در این طرح باغداران یک یا چند درخت را به‌عنوان زکات مستحبی در مدت‌زمان مشخص طبق نیت خیران پلاک‌گذاری کرده تا ثمره درختان بین ایتام و نیازمندان در همان منطقه جمع‌آوری‌شده توزیع شود.

وی در خصوص نحوه تعامل و همکاری باغداران و کشاورزان نیکوکار و مشارکت در طرح شجره طیبه و بهره‌مندی از برکات معنوی این طرح گفت: نیکوکاران سراسر استان یزد می‌توانند با شماره‌گیری تلفن چهاررقمی ۱۸۱۱ در این طرح ارزشمند و ماندگار مشارکت کنند، مسئولان، مبلغین و عاملین زکات در شهرستان‌ها، آماده راهنمایی و پاسخگویی پیرامون این موضوع هستند.

دانشگاه یزد در آذرماه سال جاری در اقدامی خداپسندانه محصول درختان زیتون سرای برادران و خواهران این دانشگاه را به مدت دو سال به طرح "شجره طیبه" اختصاص داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار