مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد گفت: ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به شرکت‌های آسیب‌دیده از کرونا همچنین شرکت‌های تولید‌کننده لوازم بهداشتی کرونایی که عضو صندوق پژوهش و فناوری استان یزد اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۲۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ 14 December 2020

محمد سپهر به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در نشست آنلاین با اصحاب رسانه و خانه مطبوعات استان یزد با اشاره به انواع فعالیت‌های علمی این صندوق اظهار داشت: امیدواریم فعالیت‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری به توسعه کشور و استان خصوصا در علم و فناوری کمک کند.

وی ادامه داد: صندوق پژوهش و فناوری استان یزد، اولین صندوق پژوهش و فناوری کشور بود، که با خوش‌فکری مدیران استان در سال 1383 با 10 میلیارد ریال اعتبار و سرمایه افتتاح و راه‌اندازی شد.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد ادامه داد: صندوق پژوهش و فناوری استان یزد حدود 177 سهام‌دار دارد، این سهام‌داران از جمله دانشگاه یزد، پارک علم و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه ازاد اسلامی یزد، دانشگاه امام جواد، دانشگاه اردکان، دانشگاه علم و هنر و برخی شرکت‌هایی مثل پیشگامان، شرکت‌های دانش بنیان، سازمان های تخصصی، کشاورزی و مهندسی هستند.

سپهر تصریح کرد: اعطای تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه و سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیری از وظایف صندوق‌های پژوهش و فناوری است و تاکنون 3500 فقره تسهیلات به مبلغ 1700 میلیارد ریال به شرکت‌های فناور، شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع خلاق، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دیگر پرداخت شد.

وی با اشاره به سود 30 تا 300 درصدی از پروژه‌ها و طرح‌های اجرا شده در صندوق گفت: این نوع سرمایه‌گذاری در کشورمان نوع جدید از کسب و کار است که ریسک‌پذیری بالایی دارد اما تنها دلیل توسعه برخی کشورهای پیشرفته در جهان است.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد با بیان اینکه 51 صندوق پژوهش و فناوری در حوزه‌های گوناگون تجهیزات پزشکی، سلامت و دیگر حوزه‌ها وجود دارد افزود: متاسفانه تا مدت‌ها این ظرفیت‌ها در استان یزد مغفول مانده بودند و ما در مدت کوتاه در چند سال اخیر در 14 طرح ورود کردیم که در پنج مورد از آنها با بازگشت خوب سرمایه روبه‌رو شدیم‌.

سپهر تصریح کرد: از 14 طرحی که در صندوق اجرا شد هفت طرح در جریان و فعالیت است و به طور هدف‌گذار پیش می‌رود اما در دو مورد از طرح‌ها با شکست قطعی پروژه برخورد کردیم.

وی گفت: این صندوق با شیوع ویروس کرونا تسهیلات حمایتی همچنین تسهیلات ویژه به شرکت‌هایی که لوازم بهداشتی مورد نیاز با کرونا به شرکت‌های زیر مجموعه خود از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه داد، مجموع این تسهیلات تاکنون به مبلغ 130 میلیارد ریال سرمایه در گردش رسیده که در حدود نیمی از این تسهیلات به مبلغ 75 میلیارد ریال در اسفند ماه 98 به شرکت‌ها پرداخت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار