رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: در برخی از نقاط شهر میزان تردد مسافر با اتوبوس‌های ناوگان کم است بنابراین تاکسی‌های خطی به زودی جایگزین اتوبوس‌ها می‌شوند.
کد خبر: ۹۲۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳ 16 December 2020

جمال الدین عزیزی به مناسبت هفته حمل و نقل در نشست آنلاین با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان یزد با بیان اینکه در سال گذشته تمام اتوبوس‌ها به سیستم خنک‌کننده تجهیز شدند اظهار داشت: برای نخستین بار 60 میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: با این مقدار قصد خرید 40 دستگاه را داشتیم اما با اعتباری که به دست‌مان رسید تنها توانستیم 12 دستگاه مورد نظر را تهیه کنیم.

شهردار یزد گفت: اتوبوس‌هایی خریداری شده بسیار مجهیز و کامل هستند، اما با کاهش استفاده‌ی مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی پروژه‌های نوسازی این ناوگان با مشکلات متعددی روبه رو شده است.

شهردار یزد افزود: متاسفانه هزینه خرید دستگاه‌ها بسیار بالا است، و درآمدها بسیار پایین است، یک دستگاه اتوبوس جدید بالغ بر 2 میلیارد تومان خریداری شده است اما در مدت یک ماه کمتر از یک میلیون تومان درآمد دارد.

عزیزی گفت: هزینه‌های جابه‌جایی در شهر 10 برابر مقداری که شهرداری از مردم دریافت می‌کند و همین باعث شده تا این صنعت از اقتصادی بودن خارج شده باشد.

وی با بیان اینکه دولت هم موظف است در امور حمل و نقل به شهرداری‌ها کمک کنند تصریح کرد: تاکنون مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در حوزه توسعه حمل و نقل پاک اقدامات خوبی انجام دادند.

محمد رضا شفیعی، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در این نشست اظهار داشت: در حال حاضر ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی شهری متاثر از شرایط کرونایی در کشور با 50 درصد ظرفیت از ساعت 6 صبح تا 30: 16 دقیقه فعالیت می‌کنند.

وی گفت: 188 دستگاه اتوبوس در ناوگان وجود دارد که از این تعداد 163 خودرو مربوط به بخش خصوصی و بقیه دولتی هستند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد تصریح کرد: تا ابتدای سال آینده تمام خطوط اتوبوسرانی در بافت تاریخی اصلاح می شود و در مناطق کم تردد شهر تاکسی‌های خطی جایگزین اتوبوس‌ها می‌شوند.

شفیعی ادامه داد: به ازای این فعالیت به رانندگان تاکسی از اعتبارات شهرداری به ازای هر خودرو یارانه 50 میلیون تومانی پرداخت می‌شود و سود تسهیلات آنها توسط شهرداری پرداخت می‌‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار