مدیر کل دادگستری استان یزد: اتاق دادرسی الکترونیکی در مراکز درمانی استان دایر و وکیل معاضدتی رایگان برای پرستاران اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۹۲۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 16 December 2020

 

به مناسبت هفته پرستار، نشست مجازی مدیر کل دادگستری و دادستان یزد با پرستاران بیمارستان‌های استان برگزار شد.حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از پرستاران

مدیر کل دادگستری استان یزد با تبریک و تهنیت به مناسبت فرا رسیدن روز پرستار، وجه اشتراک دستگاه قضا و پرستاری را تامین امنیت و سلامت جامعه دانست.

دهشیری با اشاره به آمادگی دستگاه قضایی استان جهت سهولت در رفع مشکلات جامعه پرستاری گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یزد اتاق دادرسی الکترونیکی در مراکز درمانی استان دایر خواهد شد تا پرستاران بدون نیاز به حضور در دادگاه، جلسات دادرسی را شرکت کنند.

وی ادامه داد: هم چنین برگزاری کلاس‌های آموزشی جهت آگاه سازی در بخش قضایی و حقوقی و آگاه سازی مباحث خانواده و روانشناسی از طریق مشاوره تلفنی رایگان، از دیگر فعالیت‌های در دست اقدام برای جامعه پرستاری استان خواهد بود.

هم چنین در این نشست پرستاران استان مشکلات خود را از جمله عدم اجرای ارتقاء قانون بهره وری در بیمارستان‌های خصوصی، خاک خوردن قانون ۱۱ ساله تعرفه گذاری، نداشتن نماینده قانونی پرستاری با حق رای در دادگاه، توهین برخی افراد به پرستار‌ها و نیاز به پشتیبانی نیرو‌های انتظامی و مجهول الهویه بودن برخی بیماران و ایجاد مشکلاتی برای بیمارستان‌ها از موارد مطرح شده در این نشست بود.

در پایان مدیر کل دادگستری و دادستان قول پیگیری این مشکلات از جمله مکاتبه مدیر پرستاری استان با دستگاه قضا جهت اختصاص وکیل معاضدتی رایگان در راستای عدم تضییع حقوق پرستاران، پیگیری عدم اجرای قانون ارتقاء بهره وری با همکاری اداره کل بازرسی استان و حل سایر مشکلات پرستاری توسط دستگاه قضایی استان داده شد.

از ابتدای کرونا در استان ۹۷۰ نفر از نیرو‌های درمانی به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۷۶۰ نفر از نیرو‌های پرستاری مشغول در بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و خیریه استان بوده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار