شهردار میبد:
شهردار میبد گفت: عملیات تکمیل مرحله نخست پروژه عمرانی بام این شهر در منطقه حسن آباد با پیش بینی ۴۵ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است که تاکنون دو سوم این مبلغ هزینه شد و ۱۵ میلیارد دیگر بودجه برای ادامه کار نیاز ‌است.
کد خبر: ۹۲۵۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶ 17 December 2020

علیرضا نقوی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید تعدادی از خبرنگاران یزد از پروژه‌های عمرانی شهرداری میبد با اشاره به اینکه هزینه پروژه از منابع داخلی شهرداری پرداخت می شود، افزود: مرحله اول آن در دهه فجر سال ۹۹ بهره برداری می شود.

به گفته وی این فضا حدود ۲۰ سال پیش در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار به صورت پارک جنگلی از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بنا شد و سال گذشته عملیات اجرایی پروژه یادشده به عنوان بلندترین نقطه شهر میبد با حضور محمدعلی طالبی استاندار یزد آغاز شد.

شهردار میبد اضافه کرد: این پروژه شامل سه مرحله است، در مرحله اول پردیس تفریحی و ورزشی و زمین چمن مصنوعی و سالن‌های ورزشی مختلف ، گذر نگاره‌ها با اقتباس از سیمای باستانی شهر، پیست دوچرخه سواری ، سالن روباز ۲ منظوره مخصوص پیست اسکیت و سالن اجتماعات و اولین سینمای روباز شهر پیش بینی شد که در حال ساخت است.

نقوی ادامه داد: مرحله دوم نیز پردیس فرهنگ و هنر شامل موزه مردم‌شناسی است که از سوی بخش خصوصی و به همت دکتر محمدعلی کریم زاده در حال ساخت است و مرحله سوم آن باغ هنر سفال و باغ هنر زیلو به مساحت ۱۰۰ هکتار برنامه ریزی شد و در حال اخذ مجوز است.

به گفته وی این فضا بیشتر برای تفریح و اوقات فراغت خانواده ها در نظر گرفته شد و می‌تواند مورد استفاده گردشگران هم قرار گیرد.

این مسوول در ارتباط با راسته بازار میبد که خبرنگاران از آن بازدید کردند، گفت: این مجموعه از یک سمت به شارستان منتهی می شود و از سوی دیگر مسجد جامع را در مسیر خود دارد و مجموعه‌ای از معماری ایرانی اسلامی شامل بازار و مسجد و سکونت‌گاه‌های مردمی است.

شهردار میبد با اشاره به رونق این مکان در گذشته ادامه داد: با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد طرح بازآفرینی این مسیر به عنوان یک گذر گردشگری برنامه‌ریزی شد و با احیا آن ، مسیر و مکانی برای گشت و گذار و استراحت گردشگران مهیا می‌شود.

نقوی اظهار کرد: همچنین بازاری ایحاد می‌شود تا گردشگران بتوانند هنگام بازدید و گشت و گذار در بافت تاریخی از صنایع دستی شهرستان هم خرید کنند.

شهردار میبد در ارتباط با ساختمان اداری (ارگ شهرداری ) که در حال ساخت است، هم گفت: عملیات اجرایی این پروژه با حضور استاندار یزد اوایل شهریور ماه امسال آغاز شد و در زمینی به مساحت هفت هزار و ۳۰۰ مترمربع در چهار طبقه ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: مرحله نخست پروژه شامل فونداسیون و اسکلت بتی با صرف ۹۵ میلیارد ریال در مدت ۱۰ ماه ساخته می شود و ۳۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه پیش بینی شد که در سال ۱۴۰۱به بهره برداری می رسد.

نقوی تصریح کرد: در اجرای این پروژه از آخرین سیستم‌های نوین و استاندارد استفاده می‌شود، قرار است فضایی تفریحی به صورت پارک برای استراحت ارباب رجوع در کنار آن ایجاد شود.

همچنین عضو شورای شهر میبد گفت: این نهاد در حد توان قدم‌های خوبی برای بانوان از جمله احداث فرهنگسرای شهرداری ، بهسازی و تامین تجهیزات و تعریف پیست دوچرخه سواری در پارک بانوان انجام داد.

انسیه فلاح به ساخت باغ سلامت بانوان در مجموعه گردشگری بام میبد به مساحت ۱۵ هکتار و ایجاد یک پارک جدید با همکاری و رایزنی‌های سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد نیز خبر داد.

این عضو شورای شهر به احداث کتابخانه بانوان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: این موضوع در حال پیگیری است و از راه‌اندازی شرکت تعاونی بانوان و کمک به فروش محصولات تولیدی آنها و ایجاد بازارچه محصوص بانوان نیز اشاره کرد.

فلاح اضافه کرد: بانوان در پایگاه‌های محلی نسبت به تولید محصولات مرتبط به صنایع و هنرهای دستی و پخت و پز و شرکت در نمایشگاه‌ها برای عرضه محصول تا قبل از شیوع ویروس کرونا فعالیت می کردند و با همکاری رسانه ها نیز تعدادی از بانوان زیلوباف شناسایی و تجلیل شدند.

وی تصریح کرد: باید بانوان با همت خود بتوانند با حضور در اجتماع نقش آفرین باشند.

همچنین در نشست خبری شهردار میبد به سووال خبرنگاران در مورد محله ‌گرایی، تلاش برای ثبت میبد به عنوان شهر جهانی ، قرار داشتن ۳۰ درصد بافت تاریخی در کنار بافت فرسوده ، طولانی شدن تصویب طرح تفصیلی شهر و ایجاد مشکلات در مورد تغییر کاربری اراضی برای شهروندان میبدی پاسخ گفت.

وی تقسیم‌بندی شهر به هفت منطقه و عهده دارشدن مسوولیت هر منطقه از سوی اعضای شورای شهر، بهسازی میدان ها ، عملیاتی شدن ۱۰۰ درصد المان‌سازی‌ها و المان گذاری‌ها در سال ۹۹، آسفالت معابر در محله‌های مختلف شهر بر اساس اولویت‌بندی را مورد تاکید قرار داد.

نقوی به توسعه فضای سبز شهر و برنامه ریزی برای نصب یادمان‌های جدید شهدا طراحی شده از سوی بنیاد شهید در سطح شهر و در سه محور ورودی به شهر نیز اشاره کرد.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار