نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: مراقبت از زندانیان پس از آزادی توسط مشاوران خوش برخورد و متعهد در دستور کار زندان‌های استان یزد قرار گیرد.
کد خبر: ۹۲۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ 19 December 2020

 

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با سرپرست جدید اداره کل زندان‌های استان یزد اظهار داشت: نیاز اصلی زندانیان در زندان، تقویت بنیه دینی، ایجاد اراده قوی برای اجتناب از جرم و گناه و آشنایی با اخلاق اسلامی است.

وی بیان کرد: اغلب زندانیان به ویژه افرادی که در حوزه موادمخدر مرتکب جرم شده‌اند، فریب خورده هستند و به خاطر مشکلات مالی به این مسیر وارد شده‌اند که لازم است در دوران محکومیت، تبعات و آثار مخرب اجتماعی جرم آنها بازگو شود.

ناصری با بیان اینکه رواج مصرف موادمخدر نیز همانند برخی دیگر از مسائل از جمله فساد و فحشا در دستور کار صهیونیست‌ها علیه ملت ایران است، افزود: آنها می‌دانند که به وسیله موادمخدر و آلوده کردن جوامع اسلامی، می توانند ملت‌ها را از پیشرفت باز دارند.

امام جمعه یزد ضمن تقدیر از اقدامات فرهنگی بسیار خوبی که در زندان‌های یزد در حال انجام است، تصریح کرد: لازم است علاوه بر برنامه‌های فرهنگی عمومی، اقدامات تخصصی برای مجرمان جرائم مختلف نیز توسط مشاوران خبره و اثرگذار انجام شود.

وی عنوان کرد: به عنوان نمونه لازم است برای سارقان، احکام شرعی و آثار و تبعات وارد شدن لقمه حرام به زندگی یا برای سایر مجرمان، مسائل مرتبط به جرم آنها در قالبی اثرگذار مطرح شود.

ناصری، انتخاب افراد در قالب واعظ یا مشاور را بسیار مهم دانست و گفت: این افراد علاوه بر اینکه باید تخصص کافی و تعهد دینی داشته باشند، باید از اثرگذاری کلام نیز برخوردار باشند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر مراقبت از زندانیان بعد از آزادی نیز تاکید کرد و اظهار داشت: لازم است ارتباط با زندانیان پس از آزادی حفظ شود و مشاورانی به همین منظور برای آنها در نظر گرفته شود تا پیگیر امور زندانیان و جویای شرایط آنها باشند.

وی با تاکید بر اینکه زندانی نباید پس از آزادی رها شود، افزود: اغلب زندانیان دچار مشکلات خانوادگی، شغلی و مالی هستند که باید با رایزنی مشاوران و مددکاران زندان با بخش خصوصی و اصناف، این مشکلات برطرف شود.

ناصری با تاکید بر اینکه افراد خوش برخورد، خوش کلام و اثرگذار باید پیگیر زندانیان پس از آزادی آنها باشند، افزود: اگر مراقبت بعد از زندان نباشد، تلاش‌ها و برنامه های اجرا شده در طول دوران حبس آنها، هدر خواهد رفت.

وی زندان‌بانان، مددکاران و مشاوران را به تواضع در برابر زندانیان دعوت کرد و گفت: رفتار با تواضع از نصیحت و برنامه فرهنگی اثرگذارتر است و همواره به یاد داشته باشید که زندانیان نیز بندگان خدا هستند و در اثر خطا مرتکب جرم شده‌اند و اغلب نیز دیگر جرم خود را تکرار نمی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار