- رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد گفت: در قالب اجرای طرح هفت‌خوان خدمات متنوعی در جهت انتخاب شهر یزد به عنوان اولین پایلوت شهر دسترس‌پذیر جهان ارائه می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ 20 December 2020

حمیدرضا قمی در نشست آنلاین با خبرنگاران استان یزد با اشاره به اجرای طرح‌های گوناگون در سطح شهر جهانی یزد اظهار داشت: در راستای انتخاب یزد به عنوان اولین پایلوت شهر دسترس‌پذیر در جهان طرح هفت‌خوان از تقاطع‌های باهنر، میدان آزادی، میدان شهید بهشتی، تقاطع امیرچقماق، تقاطع ساعت تا مسجد جامع اجرا می‌شود.

وی گفت: در مسیر اجرای طرح مسیر پل‌ها و کف‌سازی‌ها اصلاح می‌شود، برای معلولان پارکینگ ایجاد و موانع در سر راه برداشته می‌شوند و در نهایت شاهد مناسب سازی مسیر میدان همافر تا مسجد جامع یزد هستیم.

قمی افزود: در این مسیر اتوبوس‌ها برای نابینایان و ناشنوایان با امکانات تصویری و شنوایی تجهیز شده و سامانه اتوبوس‌یاب و تاکسی شهری هم ارائه می‌شود.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه از شهریور ماه سال آینده کارخانه بازیافت آسفالت شهرداری یزد برای بازیافت 2300 تن آسفالت شهری راه‌اندازی می‌شود تصریح کرد: اجرای این اقدام مزایای فراوان برای حفظ محیط زیست و صرفه اقتصادی مناسبی برای شهر یزد دارد.

وی ادامه داد: با کاهش تردد مردم در سطح شهر و استفاده از اتوبوس‌ها به زودی سامانه همسفریاب در اتوبوس‌های عمومی و مسیرهایی کم مسافر راه‌اندازی می‌شود تا در طول روز متناسب با ظرفیت هر مسیر وسیله در نظر گرفته شود.

قمی بیان کرد: در دوران کرونا استفاده از تاکسی‌های زرد کنار پایانه به کمترین میزان رسید و سبب کاهش درآمدها شد، در نظر داریم با فراهم ساختن زیرساخت‌های مناسب بتوانیم با خدمات آنلاین از این مجموعه وسایل استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه برای نوسازی سیستم تاکسیرانی در شهر یزد، نیازمند همکاری ویژه سرمایه گذاران هستیم تصریح کرد: 120 تاکسی زرد پیکان قدیمی در شهر یزد وجود دارد که باید آن‌ها را تعویض کرد.

وی طرح‌های دیگر شهری راه ایجاد شهرک سنگ و شهرک چوب، راه‌اندازی کمپ پناه برای نگهداری سگ‌های ولگرد و حیواننات بی‌پناه، مرمت و راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی، طرح ساماندهی مسیل، ایمن‌سازی پسماندهای خطرناک، ساخت فیلم زندگی‌نامه شهید سیدرضا پاکنژاد، راه‌اندازی سایت تخصصی گردشگری یزد و راه‌اندازی گالری‌های شهری در طول مسیرهای پرتردد از دیگر اقدامات در دست اجرا هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار