امام جمعه بافق با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را همیشه برای خود فصل الخطاب قرار می داد ، گفت: سردار دل‌ها، نماد بارز ولایتمداری و مالک اشتر ولایت زمان بود و در مسیر اسلام ناب محمدی (ص) حرکت می‌کرد.
کد خبر: ۹۲۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 30 December 2020

حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی روز چهارشنبه در حاشیه نشستی به منظور تبیین شخصیت و گرامیداشت نام و یاد سردار دل‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: شهید سلیمانی همواره گوش به فرمان ولایت بود و سخنان مقام عظمای ولایت را فصل الخطاب می دانست، نگاه ولایت را شناخته و درک کرده بود ، به گونه ای که قبل از اشاره به موضوع ایشان نیت ولی زمان را عملی می کرد و رمز تمام موفقیت‌ها او در تمامی عرصه ها ولایت مداری و ولایت پذیری بود.

وی با بیان اینکه سردار دل‌ها درس ولایت‌مداری را از سیره حضرت زهرا (س) آموخته بود، اظهار کرد: اینکه در میدان عمل با داشتن بصیرت و اقدام به موقع، عشق به ولایت را با ۴۰ سال حضور بی ادعا در میدان‌های نبرد با دشمن بعثی و گروهک تروریستی داعش ثابت کرد، نماد بارز ولایتمداری و حرکت در مسیر ولایت در عصر کنونی بود.

رییس شورا فرهنگ عمومی شهرستان بافق با اشاره به اینکه شهید سلیمانی از ۲۴ سالگی رزمنده شد و ۴۰ سال مجاهدت خستگی‌ناپذیری داشت، تصریح کرد: خصلت‌های برجسته این شهید بزرگوار سبب شد که جای جای جبهه او را می‌شناختند،گویا اسم حاج قاسم به جبهه جنگ و دفاع مقدس گره خورده بود.

سلیمانی اضافه کرد: این سردار دل ها بارها تا مرز شهادت پیش رفت ،اما خدا خواست که این بزرگمرد زنده بماند تا در این مقطع حساس تاریخ اسلام، داعش را نابود کند ولی او به امید شهادت زنده بود و عاقبت به وصال خود رسید و در آغوش شهدا آرام گرفت.

امام جمعه بافق ولایتمداری را از شاخصه های بارز مکتب سپهبد شهید سلیمانی عنوان کرد و از وعاظ، دانشمندان، اهل قلم، اصحاب رسانه و صاحب نظران خواست تا ویژگی‌های فاتح دل‌ها را تبیین کنند و جوانان و نوجوانان پیرو مکتب حاج قاسم باشند.

وی تصریح کرد: مجاهدت مخلصانه،ولایتمداری، و عشق به شهادت از ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی است و این عشق در وجود آن شهید هر روز بیش از پیش شعله‌ورتر می‌شد.

سلیمانی با بیان اینکه امروزه جهان تحقق کلام امام خمینی(ره) را در ابعاد مختلف به نظاره نشسته است ،افزود: این جمله از حضرت امام(ره) که دفاع مقدس مقدمه فتح فلسطین است نیز به زودی تحقق می یابد.

امام جمعه بافق با اشاره به اینکه انقلاب در حال شتاب گرفتن در مسیر تحقق آرمان‌های اسلامی است، نقش جوانان را در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب موثر دانست و بیان کرد: نسل نو باید ابتکار عمل را دست بگیرد.

در نشست امروز جمعی از بانوان بسیجی در دفتر امام جمعه بافق حضور داشتند و او در مورد تاثیر شهادت سردار دل‌ها و اینکه حاج قاسم پس از شهادت دوباره تولد یافت و امروز زن و مرد، کوچک و بزرگ این سردار بزرگ اسلام را می شناسند و با فداکاری‌های این مرد خدا آشنا هستند، بحث و تبادل نظر شد.

حاج قاسم سلیمانی ۲۰ اسفند ۱۳۳۵ در یکی از روستاهای استان کرمان چشم به جهان گشود و در طول جنگ ایران و عراق و پس از آن تا سال ۱۳۷۶، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود. سپس از سال ۱۳۷۶ تا زمان شهادت به‌عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.

در ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸، به دستور ترامپ،رییس جمهور آمریکا، هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد در اقدامی تروریستی،با استفاده از پهبادهاای نظامی و با شلیک موشک این مرد بزرگ و ابو المهندس ارا به شهادت رسیدند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار