دانشجویان دانشگاه یزد به تازگی موفق به کسب مقام برتر انجمن علمی بتن آمریکا شاخه ایران و نیز مسابقات بین المللی« کن ست» کشورمان شدند.
کد خبر: ۹۲۹۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 04 January 2021

در هشتمین دوره ملی و دومین دوره بین المللی مسابقات «کن ست» ایران تیم های دانشجویی « وی کن » و « پرشین فالکون» از این واحد دانشگاهی به ترتیب در رده های اول و پنجم تیم های برتر کلاس سنجش ارتباطی این مسابقات قرار گرفتند.

رییس دانشکده مهندسی برق دانشگاه یزد با اشاره به اینکه مسابقات کن ست دانشجویی است که در قالب تیم‌های سه تا پنج نفری و با پروژه ای شبیه به محصول واقعی فضایی در مقیاس کوچک برگزار می‌شود، گفت: کن ست ماهواره‌هایی است که در ابعاد قوطی نوشابه ساخته می شود و تفاوت آن با ماموریت فضایی این است که ماهواره کارخود را در فضا انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: اما، کن‌ست را به وسیله پهپاد از ارتفاع ۳۰۰ تا ۳۵۰ متری از سطح زمین بالا برده و با فرمان از روی زمین رها و کن‌ست باید در حین فرود یک ماموریت مشخص را انجام دهد.

مصطفی شاه‌نظری افزود: مسابقه کن ست در ۲ کلاس برگزار می‌شود که کلاس اول آن سنجش ارتباطی است و ماموریت اصلی آن داده برداری و تصویر برداری از سطح زمین و پردازش تصاویر است.

وی هدف اصلی کلاس سنجش ارتباطی را تربیت تیم‌ ها برای ساختن ماهواره‌های سنجش از راه دور توصیف کرد و قابلیت‌هایی شامل تهیه داده، پردازش داده، پردازش تصویر و آشنایی با الگوریتم‌های پردازش تصویر را دارد.

رییس دانشکده مهندسی برق اظهار کرد: طرح تیم وی کن دانشجویان دانشگاه یزد در مقایسه با سایر طرح های مشابه، دارای سامانه فرود متفاوتی بود و به جای استفاده از چتر، از « کوادکوپتر» به عنوان سامانه فرود استفاده کرد که منجر به فرود دقیق تر و ایمن تر شد.

همچنین گزارش دیگری از دانشگاه یزد حاکی است: تیم بتن دانشکده عمران در بیست و سومین دوره مسابقات سالیانه انجمن علمی بین المللی بتن آمریکا (ACI) شاخه ایران جایگاه دوم در گرایش مکعب بتنی هدفمند را کسب کرد.

این مسابقات به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله به همت مرکز تحقیقات بتن و همکاری انجمن علمی مهندسی بتن و سازه های بتنی ایران به صورت مجازی برگزار شد.

در این دوره تیم بتن دانشکده مهندسی عمران متشکل از محمدحسین سجودی زاده، محسن ابراهیمی و عارف کاکلی با سرپرستی مهدی خداداد سریزدی موفق به کسب مقام دوم در گرایش « مکعب بتنی هدفمند» شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار