استاندار یزد با بیان اینکه شاید یزد یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری در جامعه فارغ‌التحصیل کشور را داشته باشد گفت: به کارگیری نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاهی یکی از مشکلات و معضلات استان یزد است.
کد خبر: ۹۲۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ 05 January 2021

 

محمدعلی طالبی در مراسم ملی تجلیل از رتبه‌های زیر 100 کشور بدون احتساب سهمیه ویژه و ایثارگران که با حضور رئیس بنیاد شهید کشور و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید برگزار شد اظهار داشت: استان یزد یک مرکز نخبه‌پرور بوده و 26 سال است در صدر قبولی‌ها کنکور سراسری قرار دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه استان یزد دارای 3800 شهید و 10 هزار نفر جانباز، ایثارگر و آزاده است افتخار صدرنشینی کنکور در جامعه شاهد و ایثارگر هم وجود دارد.

استاندار یزد افزود: ما در استان یزد جامعه 400 نفری از نخبگان شاهد و ایثارگر داریم، این نخبگان دارای درجات بالای علمی و تخصصی در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف هستند.

طالبی با بیان اینکه مجاهدان و ایثارگران نخبه پس از عرصه جهاد در سال‌های انقلاب اکنون در معرکه علم و دانش تلاش می‌کنند تصریح کرد: استان یزد دارای 35 نفر هئیت علمی، 3 فوق تخصص و 40 نفر متخصص علوم پزشکی از جامعه شاهد و ایثارگر مشغول به فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه این مراسم به جهت تجلیل از سیدمحمد سجاد حسینی شریف رتبه یک شاهد و ایثارگر و 12 کشور را کسب کرده گفت: اکنون در رشته علوم پزشکی دانشگاه تهران مشغول به تحصیل است.

استاندار یزد ادامه داد: نمونه سیدمحمد سجاد حسینی در استان یزد زیاد وجود دارد و امیدواریم اینگونه برنامه‌های تجلیل سبب توجه بیشتر برای پرورش دانش‌آموزان نخبه در ابعاد مختلف و طبق نیازهای آنها باشد

طالبی بیان کرد: استان یزد در حوزه اشتغال نرخ بیکاری نسبتا مناسبی دارد و واحدهای صنعتی و معدنی ظرفیت‌های اشتغال خوب و زیادی را برای استان فراهم کردند.

وی گفت: اما همواره بحث به کارگیری نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاهی به صورت عام یکی از مشکلات و معضلات استان یزد است و شاید یزد یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری در جامعه فارغ‌التحصیل دانشگاهی را در کشور داشته باشد.

استاندار یزد همچنین اظهار داشت: استان یزد مشکل نرخ بالای بیکاری در جامعه دختران و زنان را هم دارد.

طالبی عنوان کرد: این مشکل و معضل هم به نوعی در جامعه فارغ‌التحصیلان شاهد و ایثارگر وجود دارد، انتظار داریم در کنار کمک‌ها و همراهی‌هایی که در استان برای اشتغال این افراد وجود دارد در کشور هم نگاه جدی‌تری به فارغ‌التحصیلان شاهد و ایثارگر بشود.

وی تصریح کرد: مشوق‌های دیگری علاوه‌بر ظرفیت‌هایی که برای جذب در دستگاه دولتی وجود دارد قرار داده شود، همچنین بخش خصوصی به این سمت بهره‌مندی از نخبگان شاهد و ایثارگر هدایت شود و به جامعه نخبه ایثارگر را بگیرند تا بتوانیم ساماندهی مناسبی در اشتغال‌شان داشته باشیم.

استاندار یزد با بیان اینکه در حوزه مشاوره‌های شغلی هم نیازمند اهتمام جدی مسئولان هستیم گفت: نوع شغل‌یابی افراد، ایجاد اشتغال، هدایت سرمایه‌گذاری‌های نخبگان، ارائه حمایت‌های مشاوره‌ای و هدایت تحصیلی به نخبگان کمک می‌کند تا متناسب با رشته‌های نیاز کشور و استان جذب دانشجو کنیم.

طالبی ادامه داد: امیدوارم در یزد بتوانیم با حمایت مسئولان مسائل و موضوعات مختلف جامعه ایثارگر به ویژه مسائل آن‌ها در بخش اشتغال و مسکن مرتفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار