مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات :
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد گفت: وزارتخانه ۹ میلیارد ریال در اجرای ۱۶ طرح فناوری در قالب پروژه های « گرنت ( Grant) رشد» در گام اول به این استان اختصاص داد و با ابلاغ آن از این طرح ها حمایت مالی می شود.
کد خبر: ۹۳۰۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ 06 January 2021

 

گرنت، بودجه‌ای است که به نهادها، موسسه ها ،شرکت‌ها یا افراد اعطا و اغلب برای انجام کار یا پروژه خاصی پرداخت می‌شود و مراحلی از گزارش دهی را نیاز دارد، پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشتی، آموزشی، پژوهشی و از این قبیل را می‌توان با حمایت آن انجام داد و به عنوان مثال «گرنت پژوهشی»، برای انجام طرح پژوهشی اعطا می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد به ایرنا، محمدرضا پاکدل افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مرحله نخست، از طرح های یادشده پارک علم و فناوری استان حمایت کرد.

وی با اشاره به پذیرش و عضویت پارک در شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال (تاد) گفت: وزارتخانه به منظور توسعه تاد و استفاده از ظرفیت شبکه سازی در توسعه کارآفرینی در حوزه های دانش بنیان، از طریق پارک از پروژه های توسعه محصول شرکت های فناور تحت حمایت مراکز عضو شبکه تاد در قالب «اعتبار تحقیقاتی توسعه محصول (گرنت رشد)» حمایت می کند.

وی ادامه داد: بر اساس این فراخوان ۴۰ طرح در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات( فاوا) از سوی شرکت های نوپا در سامانه های مرتبط ارایه شد که پس از بررسی و تکمیل مدارک، ۱۶ طرح در گام اول تایید و به ۹ میلیارد ریال کمک مالی نیاز است.

پاکدل خاطرنشان کرد :این طرح ها باید دارای نمونه کسب و کار باشد و بر اساس برنامه زمانی به دانش فنی و یا به نمونه محصول آزمایشگاهی که دارای مشخصات فنی و نهایی و آماده فروش باشد، برسد.

در اجرای طرح گرنت رشد با هدف گسترش اقتصاد دیجیتال، از ایده ها و طرح های فناوری در راستای توسعه محصول در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات با اعطا اعتبار تحقیقاتی حمایت مالی می شود.

بر اساس این گزارش، اداره کل یادشده به عنوان نماینده منطقه ای پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات و دبیرخانه اجرای تفاهم نامه، وظیفه کنترل و نظارت بر پیشرفت فعالیت‌ها و ارایه گزارش به وزارتخانه و استانداری یزد را به عهده دارد.

پاکدل سوم دی ماه جاری به خبرنگاران گفته بود که این استان از لحاظ شاخص توسعه یافتگی فناوری اطلاعات و ارتباطات آی.دی.آی(IDI) در جایگاه سوم بعد از استان های تهران و سمنان قرار دارد.

وی با اشاره به رویکرد وزارتخانه در ایجاد زیرساخت‌های شبکه، حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه فاوا، به روند رو به رشد گفت: تا رسیدن به جایگاه مبتنی به توسعه متوازن شاخص‌ها مخصوصا در استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی این روند ادامه یابد.

وی تعداد مشترکان اینترنت پهنای باند به تفکیک ثابت و سیار را به ترتیب ۱۷۳ هزار و ۲۹۸ نفر و یک میلیون و ۱۲۵ هزار نفر بیان کرد و افزود: استان با ضریب نفوذ ۱۵ درصد مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت رتبه چهارم، در ضریب نفوذ تلفن ثابت با میزان ۴۶ درصد رتبه سوم و رتبه اول در استفاده از رایانه را در این دوره کسب کرد.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش بنیان به عنوان حوزه ای است که می تواند استان را به سمت پیشرفت های زیادی سوق دهد و با توجه به محدودیت های زیست محیطی می توان از این طریق با استفاده از منابع انسانی گام های اساسی در این مسیر برداشت.

وی اضافه کرد: از یکهزار و ۱۳۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان ۸۰ درصد دسترسی به اینترنت پرسرعت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار