نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد: مسئولان جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای یزد با استفاده از فناوری‌ها و تکنیک‌های نوین آبیاری، روستا‌های استان یزد را احیا کنند.
کد خبر: ۹۳۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ 09 January 2021

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره به اینکه کشور ما در تمام زمینه‌ها اعم از نیروی انسانی، منابع طبیعی نظیر آب و معدن استعداد و توانایی بسیار غنی است، اظهار داشت: مشکل اصلی در کشور ما، نداشتن مدیریت صحیح و اعمال مدیریت‌های سلیقه‌ای و بی‌حساب و کتاب است.مسئولان با استفاده از فناوری‌های نوین روستا‌های یزد را احیا کنند


وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز منضبط نشده‌ایم و دلیل آن نیز عدم خودباوری است، افزود: از ابتدا جوانان ما را سطحی‌نگر بار آورده‌اند و این امر سبب شده در مواجهه با مشکلات، مدیریت و تدبیر نداشته باشند و این نقصی است که متاسفانه در سیستم آموزشی ما وجود دارد.


نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: خام فروشی معادن، وابستگی کشور در زمینه خوراک دام، وابستگی در زمینه قطعات ماشین آلات و ... حاصل همین سیستم آموزشی معیوب است، زیرا واردات را به عنوان راحت‌ترین راه انتخاب کرده‌اند و دشمنان ما هم هر زمان که اراده کنند، به واسطه این وابستگی ما را تحت فشار قرار می‌دهند.


امام جمعه یزد با اشاره به اینکه عده‌ای به دلیل بی‌تدبیری و سطحی‌نگری معتقد بودند که کشاورزی در یزد باید به دلیل کم‌آبی تعطیل شود، اظهار داشت: تعطیل کردن چاره موضوع نیست بلکه دست اندرکاران امر از جمله جهاد کشاورزی باید به میدان بیایند و راهکار ارائه دهند تا آسیب خشکسالی کاهش یابد و کشاورزی در روستا‌ها تعطیل نشود.


آیت‌الله محمدرضا ناصری گفت: اگر جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و سایر دست‌اندکاران امر، فناوری‌های نوین و تکنیک‌های جدید آبیاری و کشاورزی را به روستا‌ها ببرند، علاوه بر اینکه روستا‌ها احیا می‌شوند، تولید نیز رونق می‌گیرد و این مهم باید در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد.


وی افزود: همین تدابیر در حوزه صنعت نیز اگر اندیشیده شود، بدون مصرف آب بیشتر و بازچرخانی آب، می‌توان به تولید بیشتر دست یافت، اما لازم است تفکر شود و به جای تعطیل کردن به دلیل کم‌آبی، راهکار ارائه شود.


امام جمعه یزد اظهار داشت: در اسلام الگو‌های بسیاری برای صرفه‌جویی داریم و شخص امام خمینی (ره) نیز به تنهایی الگویی کامل در زمینه صرفه‌جویی هستند.


آیت‌الله محمدرضا ناصری، طرح سازگاری با کم‌آبی را طرحی بسیار خوب دانست و گفت: باید برای مشکلات راهکار ارائه شود و هرگز نباید اجازه داد که کشاورزی در منطقه‌ای تعطیل شود، چون بر اساس یافته‌های علمی، تبعات خشکسالی در مناطقی که خشک و بی آب و علف باشند، دو چندان خواهد شد.


وی با انتقاد از شیوه ساخت و ساز‌ها و لزوم الگوگیری از گذشتگان نیز گفت: اکنون ساخت و ساز‌ها به شکلی است که مردم به ناچار در حوزه انرژی مصرف‌گرا می‌شوند و باید به نحوی عمل شود که مانند گذشته ساختمان سازی و شهرسازی با کمترین مصرف انرژی باشد.


آیت‌الله محمدرضا ناصری در مورد خط انتقال آب نیز افزود: شیطنت‌هایی در فضای مجازی با ساخت کلیپ در حال انجام است، اما مسئولان باید با جدیت پیگیر مسئله خط دوم انتقال آب به یزد باشند، زیرا این موضوع با حیات یزد گره خورده است.


گفتنی است؛ در این دیدار، لوح تقدیر از سوی وزیر نیرو به دلیل حمایت و همراهی امام جمعه از برنامه‌های وزارت نیرو در یزد به آیت‌الله ناصری اهدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار