با امضای تفاهمنامه میان استاندار یزد و معاون امور استان‌های رسانه ملی، سریالی با محوریت شخصیت‌های انقلابی استان یزد ساخته می‌شود.
کد خبر: ۹۳۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ 12 January 2021

با امضای تفاهمنامه میان محمدعلی طالبی و علی دارابی قرار است نقش شهدای شاخص و مردم انقلابی یزد در قاب رسانه ملی به تصویر کشیده شود.شخصیت‌های انقلابی استان یزد در قاب رسانه ملی


معاون امور استان‌های رسانه ملی در این دیدار از جوانان به عنوان مخاطب اصلی سریال‌های با محوریت شخصیت‌های انقلابی یاد کرد و گفت: ما باید تاریخ انقلاب را به درستی برای جوانان روایت کنیم.


دارابی افزود: لازم است جایگاه و سیره اخلاقی و مبارزاتی شهدای شاخص انقلاب به ویژه شهید والامقام شهید صدوقی در قالب‌های گوناگون هنری و رسانه‌ای برای نسل امروز به خوبی ترسیم شود و یکی از بهترین ساختار‌ها برای این مهم، قالب نمایشی است.


وی ادامه داد: در ساخت این سریال باید به نقش تاثیرگذار شهدای شاخص و مردم انقلابی یزد در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته شود و برای این منظور باید از همه ظرفیت‌ها بهره گرفت.


معاون امور استان‌های صدا و سیما خاطرنشان کرد: هر چند قهرمان داستان این مجموعه، از شخصیت‌های شاخص و انقلابی کشور در استان یزد است، ولی باید با نگاهی هنرمندانه، سریالی قصه‌گو و جذاب داشته باشیم تا نسل جوان برای تماشای آن مشتاق باشند.


دارابی تأکید کرد: علاوه بر این باید از این رهگذر به معرفی ظرفیت‌های استان یزد در ابعاد تاریخی، فرهنگی و اجتماعی بپردازیم.


استاندار یزد نیز معرفی این استان را یک مطالبه اجتماعی عنوان کرد و گفت: باید برای معرفی تاریخ، فرهنگ و ظرفیت‌های یزد تلاش کنیم و یکی از راهکار‌های این مهم، ساخت مجموعه‌های نمایشی فاخر تلویزیونی است.


طالبی افزود: حقیقت اینست که در خصوص شخصیت‌های شاخص استان یزد کار زیادی صورت نگرفته و هر چند کتاب‌های مختلفی راجع به آن‌ها به رشته تحریر در آمده است، اما کافی نیست، چرا که استفاده از ساختار‌های دیگر هنری مثل فیلم و سریال، نقش و تاثیر به مراتب بیشتری در روزگار ما دارد.


این تفاهمنامه با حضور دارابی معاون استان‌های رسانه ملی، طالبی استاندار یزد، پهلوانیان مدیرکل صداوسیمای یزد و فاطمی رئیس مرکزسیمای استان‌ها در تهران منعقد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار