اعضای کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تعیین تکلیف منطقه ویژه اقتصادی میبد از این منطقه بازدید کردند.
کد خبر: ۹۳۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷ 13 January 2021

 

منطقه ویژه اقتصادی شهرستان‌های میبد و ابرکوه بعد از 12 سال بلاتکیفی و 6 ماه دست به دست شدن بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، اردیبهشت ماه امسال به کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید.منطقه ویژه اقتصادی میبد تعیین تکلیف می‌شود

حسین دادخواه مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی میبد گفت: دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با هدف رفع اختلاف و کار کارشناسی دقیق، تک تک این مناطق را بازدید و به جمع بندی خواهد رسید تا دراسرع وقت مجوز تاسیس یا رد این مناطق را صادرکند تا مردم بعد از سال‌ها بتوانند نتیجه آن را ببینند.

وی افزود: دراین بازدید‌ها مساحت ها، تهدیدات، حدود و معارض از لحاظ محیط زیست ، زیرساخت‌ها و ظرفیت و امکانات از نظر مسئولین استان، فرماندار، امام جمعه سپاه، شورای تامین و مدیران شهرک‌های صنعتی بررسی می‌شود تا نظر جامع را برای اعضای صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام آماده کنیم و دراسرع وقت به این قضیه رسیدگی شود.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار یزد هم با بیان اینکه تجربه خوبی درمنطقه اقتصادی استان داریم گفت: انشالله انتظار چندین ساله مردم شهرستان‌های میبد و ابرکوه و استان یزد برآورده شود.

عظیمی منطقه ویژه اقتصادی میبد و ابرکوه را 2 پتانسیل دراستان دانست و افزود: امیداریم این دو هم تعین تکلیف شود و عملیات اجرایی را آغاز کنیم و شاهد رونق بیشتر باشیم.

منطقه ویژه اقتصادی میبد با 2 هزار هکتار مساحت در شمال شرقی این شهرستان و درمجاورت فرودگاه انگلیسی‌ها و تصفیه خانه فاضلاب شهری واقع شده است.

این منطقه که یکی از چشم انداز‌های توسعه صنعتی شهرستان میبد محسوب می‌شود، برای استقرار صنایع دوست دار محیط زیست هدف گذاری شده است.

کارشناسان می‌گویند، ضرورت مباحث اقتصاد مقاومتی، مبارزه با قاچاق، حفظ مالیات و درآمد دولت و مباحث فقهی، حقوقی و قانونی ازنظر شورای نگهبان اجرای این طرح را به تاخیر انداخته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار