مدیرکل آموزش و پرورش استان مطرح کرد:
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: استان یزد تا سال ۱۴۰۸ به ۱۳ هزار نیروی جدید نیاز دارد که برآوردها از جذب هشت هزار نفر حکایت ‌می‌کند.
کد خبر: ۹۳۲۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ 16 January 2021

 

محسن موحدی فرد در دیدار با نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه مجلس با اشاره به مشکلات پیش روی استان در زمینه نیرو‌های خرید خدمات آموزشی گفت: مشکلات این نیرو‌ها با تشکیل کارگروه، پیگیری، حضور در وزارت و همچنین حضور کارشناسان وزارتی در استان تا حدودی برطرف شد.

موحدی فرد چالش آتی آموزش و پرورش استان را نیاز به ۱۳ هزار نیروی جدید تا سال ۱۴۰۸ در پرتو بازنشستگی‌های پیش رو عنوان کرد و افزود: در خوش بینانه‌ترین حالت ممکن و مطابق روال فعلی می‌توانیم هشت هزار نفر نیرو جذب کنیم که باز هم با کمبود حدود ۵ تا ۶ هزار نفر نیرو مواجهیم.

وی با اشاره به جذب سالانه ۲۶۰ نفر دانشجو معلم توسط دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد: جذب این تعداد نیرو نیاز ما را رفع نخواهد کرد و درخواست ما افزایش جذب معلم توسط دانشگاه فرهنگیان استان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد به افزایش نرخ زاد و ولد تا سال ۱۳۹۵ و همچنین واگذاری مهد‌های کودک به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: تا چند سال آینده با کمبود فضا، وسایل و تجهیزات در مدارس مقطع متوسطه به ویژه هنرستان‌ها مواجهیم که در این راستا نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها هستیم.

صباغیان هم در این دیدار گفت: همه فعالیت‌های صورت گرفته در آموزش و پرورش باید منتج به خروج افرادی تربیت شده، شایسته، خلاق، علمی، کارآمد و متعهد شود.

نماینده مردم بافق، بهاباد، خاتم، ابرکوه و مهریز افزود: پرورش نیروی انسانی متخصص و توانمند سازی آنان با استفاده از افراد صاحب تجربه و خوش فکر امکان پذیر است که باید با برنامه ریزی مناسب در این راه قدم برداریم.

وی عدم استفاده از آمار و ارقام و نداشتن برنامه و نقشه راه را از مشکلات فعلی دانست و بیان داشت: ارزیابی و ارزشیابی‌ها باید دقیق و با حساسیت ویژه‌ای صورت گیرد تا بتوانیم شاهد خروجی مناسبی از دستگاه تعلیم و تربیت باشیم.

صباغیان تصریح کرد: هزینه در آموزش و پرورش به معنای سرمایه گذاری است و هر اندازه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری صورت پذیرد، باز هم کم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار