وزیر گردشگری مطرح کرد
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه بازدید از بافت تاریخی و جهانی یزد، گفت: تاکنون بیش از 1300 میلیارد تومان تسهیلات درخواستی ویژه حمایت از مشاغل آسیب دیده کرونایی در بخش گردشگری به نظام بانکی معرفی شدند که از این تعداد 500 میلیارد پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۳۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ 25 January 2021

 

علی اصغر مونسان در ادامه سفر خود به یزد در حاشیه بازدید از بافت تاریخی دارالعباده طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در این استان، با اشاره به ضرورت حمایت از گردشگری، اظهار کرد: یزد از استان‌های پیشتاز در حوزه جذب مشارکت عمومی در حراست از میراث فرهنگی است.

وی هم‌افزایی مسئولان و دست‌اندرکاران دستگاه‌های مختلف را از دیگر ویژگی‌های استان یزد در بحث تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این دیار دانست و افزود: طبق مشاهدات و گزارش‌های بدست آمده حدود یک هزار بنای تاریخی شهر یزد در حال مرمت است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه افتتاح چند طرح گردشگری را دلیل سفر خود به استان یزد دانست و گفت: اقدامات انجام شده در راستای احیای بافت تاریخی و جهانی یزد قابل تحسین است.

مونسان در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات درخواستی ویژه حمایت از مشاغل آسیب دیده کرونایی در بخش گردشگری به نظام بانکی معرفی شدند که از این تعداد ۵۰۰ میلیارد پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای بافت‌های تاریخی در بودجه سال ۱۴۰۰ از محل شرکت بازآفرینی شهری ۵۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی بافت های تاریخی کشور اختصاص داده شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار